Izvorni znanstveni članak
Zavodljivi jezici – Krležina Saloma i vajldovski esteticizam
Igor Medić
orcid.org/0000-0002-2867-8767
; Klasična gimnazija, Zagreb
Sažetak
Rad iznosi interpretaciju Krležine drame Saloma nastojeći ne podrediti
tekst kontekstu Davnih dana, u koji su dijelovi drame izvorno bili uklopljeni, ili autorovim različitim komentarima o smislu njegova teksta. Na tragu pojedinih uvida o iznijansiranosti replika naslovne junakinje, koje su iznijeli M. Lončar (1967), A. Primorac (2006) i L. Čale Feldman (2012), Salomina osobito osviještena i zavodnički neodoljiva uporaba jezika u drami nastoji se protumačiti na podlozi Wildeova poigravanja jezikom u njegovoj Salomé, kao uzornome esteticističkom tekstu koji utjelovljuje izrazito autoreferencijalnu uporabu jezika. Poveznice između Krležine i Wildeove drame tako se ne pronalaze u Krležinu dosljednu preuzimanju motiva ili situacija, nego u tematizaciji omamljujuće moći vajldovski i esteticistički shvaćena jezika.
Ključne riječi
Miroslav Krleža; Saloma; Oscar Wilde; esteticizam; autoreferencijalnost
Hrčak ID:
193735
URI
Datum izdavanja:
15.2.2018.
Posjeta: 1.769 *