Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v20i1.2658

Razvijanje vještina čitanja i razumijevanja s pomoću tehnike mehaničkog ponavljanja riječi i metode 3P

Özge Erdoğan ; Karadeniz Technical University, Department of Classroom Education
Fatma Şenocak Kasranoğlu orcid id orcid.org/0000-0002-4139-7660 ; Atatürk Primary School


Puni tekst: engleski pdf 292 Kb

str. 75-110

preuzimanja: 282

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 292 Kb

str. 75-110

preuzimanja: 517

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog istraživanja bio razviti vještine čitanja i razumijevanja kod učenice s poteškoćama u čitanju, koristeći se tehnikom mehaničkog ponavljanja riječi i metodom 3P. Provedeno je po modelu akcijskog istraživanja. U njemu je sudjelovala jedna učenica drugog razreda (D. D.). Vježbe čitanja provodile su se u trajanju od 30 sati uz pomoć tehnike mehaničkog ponavljanja riječi i metode 3P. Primijećeno je da je učenica s anksioznog prešla na čitanje uz nečiju pomoć. Njezina razina prepoznavanja riječi bila je 94 % umjesto prijašnjih 86 %, a razumijevanja 76 % umjesto 46 %. Osim toga, činila je manje pogrešaka, a odustala je i od upotrebe prsta tijekom čitanja. To pokazuje da su tehnika mehaničkog ponavljanja riječi i metoda 3P učinkovite pri otklanjanju problema kod učenice bez mentalnih ili fizičkih poteškoća, ali s poteškoćama u čitanju i razumijevanju.

Ključne riječi

čitanje; razumijevanje; poteškoće u čitanju; tehnika mehaničkog ponavljanja riječi; metoda 3P

Hrčak ID:

199584

URI

https://hrcak.srce.hr/199584

Datum izdavanja:

30.3.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.386 *