Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v20i1.2553

Vještina medijske pismenosti kod darovitih učenika

Alpaslan Okur ; Sakarya University, Faculty of Education
Ozan Alevli orcid id orcid.org/0000-0002-0770-2393 ; Sakarya University, Institute of Educational Science


Puni tekst: engleski pdf 220 Kb

str. 265-289

preuzimanja: 322

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 220 Kb

str. 265-289

preuzimanja: 463

citiraj


Sažetak

U ovome istraživanju proučene su i analizirane vještine medijske pismenosti darovitih učenika.
U istraživanju se koristila kvantitativna metoda, odnosno model ankete. Ispitanici su daroviti učenici u Bursi, a istraživanje je provedeno u prvome polugodištu akademske godine 2016./2017. Uzorak ispitanika odabran je slučajnim uzorkovanjem među populacijom, a čine ga 64 darovita učenika u Bursi BRSO BTSO Kamil Tolon Science and Art Center (Centar za znanost i umjetnost).
Prema rezultatima istraživanja možemo reći da su vještine medijske pismenosti učenika na zadovoljavajućoj razini. Vještine u kojima su učenici ostvarili najbolje rezultate su vizualizacija, prosudba i razboritost. U skladu s tim daroviti učenici bolje razumiju informaciju ako je prikazana vizualno, teže tome da se učestalije koriste slikama, grafovima, dijagramima, te da se koriste mnogim resursima kako bi temu bolje razumjeli. Nadalje, može se reći da ti učenici razumiju pojavu predrasuda ili pristranosti u medijima, a kada ne mogu riješiti problem, učinkovito se služe internetom i društvenim medijima da bi uspostavili kontakt s drugima. Što više vremena učenici provode koristeći se internetom, tim se više poboljšava njihov učinak i vještina improviziranja putem drugog identiteta.

Ključne riječi

daroviti učenici; društveni mediji; internet; medijska pismenost; medijski alati

Hrčak ID:

199586

URI

https://hrcak.srce.hr/199586

Datum izdavanja:

30.3.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.045 *