Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v20i1.2553
Vještina medijske pismenosti kod darovitih učenika
Alpaslan Okur
; Sakarya University, Faculty of Education
Ozan Alevli
orcid.org/0000-0002-0770-2393
; Sakarya University, Institute of Educational Science
Sažetak
U ovome istraživanju proučene su i analizirane vještine medijske pismenosti darovitih učenika.
U istraživanju se koristila kvantitativna metoda, odnosno model ankete. Ispitanici su daroviti učenici u Bursi, a istraživanje je provedeno u prvome polugodištu akademske godine 2016./2017. Uzorak ispitanika odabran je slučajnim uzorkovanjem među populacijom, a čine ga 64 darovita učenika u Bursi BRSO BTSO Kamil Tolon Science and Art Center (Centar za znanost i umjetnost).
Prema rezultatima istraživanja možemo reći da su vještine medijske pismenosti učenika na zadovoljavajućoj razini. Vještine u kojima su učenici ostvarili najbolje rezultate su vizualizacija, prosudba i razboritost. U skladu s tim daroviti učenici bolje razumiju informaciju ako je prikazana vizualno, teže tome da se učestalije koriste slikama, grafovima, dijagramima, te da se koriste mnogim resursima kako bi temu bolje razumjeli. Nadalje, može se reći da ti učenici razumiju pojavu predrasuda ili pristranosti u medijima, a kada ne mogu riješiti problem, učinkovito se služe internetom i društvenim medijima da bi uspostavili kontakt s drugima. Što više vremena učenici provode koristeći se internetom, tim se više poboljšava njihov učinak i vještina improviziranja putem drugog identiteta.
Ključne riječi
daroviti učenici; društveni mediji; internet; medijska pismenost; medijski alati
Hrčak ID:
199586
URI
Datum izdavanja:
30.3.2018.
Posjeta: 2.045 *