Izvorni znanstveni članak
Prijevoz robe morem - problematika ujednačavanja
Ivo Grabovac
; Pravni fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Dragan Bolanča
; Pravni fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Sažetak
Zbog postojanja Međunarodne konvencije za izjednačenje nekih pravila o teretnici, iz 1924. (Haška pravila), Protokola o izmjeni te Konvencije, iz 1968. (Visbyjska pravila ; zajedno: Haško-Visbyjska pravila), Protokola na Haško-Visbyjska pravila, iz 1979., te posebice Konvencije UN o prijevozu robe morem, iz 1978. (Hamburška pravila), s različitim pristupima država, međunarodni je sustav prijevoza stvari morem faktički podijeljen u 8 pravnih područja. Stoga u takvoj situaciji postoje razne pravne nesuglasice i nesigurnosti u primjeni.
Kako bi se zaustavila pravna neujednačenost u međunarodnom prijevozu stvari morem, autori predlažu de lege ferenda Hamburška pravila kao polazište za reformirana nova konvencijska rješenja, uz prihvaćanje nekih tradicionalnih načela iz Haško-Visbyjskih pravila (kao što su: ''nautička greška'', institut ''izuzetih slučajeva''). Uostalom, postoje mnoga jednaka ili bliska rješenja u oba konvencijska akta.
Ključne riječi
Haška pravila (1924); Visbyjska pravila (1968.); Konvencija UN o prijevozu robe morem (1978.) (Hamburška pravila); prijevoz stvari morem; ujednačavanje prava
Hrčak ID:
202739
URI
Datum izdavanja:
20.12.1995.
Posjeta: 1.400 *