Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Prijevoz robe morem - problematika ujednačavanja

Ivo Grabovac ; Pravni fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Dragan Bolanča ; Pravni fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.124 Kb

str. 39-49

preuzimanja: 277

citiraj


Sažetak

Zbog postojanja Međunarodne konvencije za izjednačenje nekih pravila o teretnici, iz 1924. (Haška pravila), Protokola o izmjeni te Konvencije, iz 1968. (Visbyjska pravila ; zajedno: Haško-Visbyjska pravila), Protokola na Haško-Visbyjska pravila, iz 1979., te posebice Konvencije UN o prijevozu robe morem, iz 1978. (Hamburška pravila), s različitim pristupima država, međunarodni je sustav prijevoza stvari morem faktički podijeljen u 8 pravnih područja. Stoga u takvoj situaciji postoje razne pravne nesuglasice i nesigurnosti u primjeni.
Kako bi se zaustavila pravna neujednačenost u međunarodnom prijevozu stvari morem, autori predlažu de lege ferenda Hamburška pravila kao polazište za reformirana nova konvencijska rješenja, uz prihvaćanje nekih tradicionalnih načela iz Haško-Visbyjskih pravila (kao što su: ''nautička greška'', institut ''izuzetih slučajeva''). Uostalom, postoje mnoga jednaka ili bliska rješenja u oba konvencijska akta.

Ključne riječi

Haška pravila (1924); Visbyjska pravila (1968.); Konvencija UN o prijevozu robe morem (1978.) (Hamburška pravila); prijevoz stvari morem; ujednačavanje prava

Hrčak ID:

202739

URI

https://hrcak.srce.hr/202739

Datum izdavanja:

20.12.1995.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 914 *