Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kvaliteta obiteljske interakcije i emocionalna kompetentnost kao odrednice agresivnog ponašanja djece školske dobi

Jadranka Valić ; OŠ Granešina, Zagreb
Andreja Brajša-Žganec orcid id orcid.org/0000-0003-0846-6297 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 540 Kb

str. 115-138

preuzimanja: 2.042

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je ispitati ulogu emocionalne kompetentnosti djeteta te dječje percepcije majčina i očeva roditeljskog ponašanja u objašnjenju agresivnog ponašanja. U istraživanju su sudjelovala 203 osnovnoškolca prosječne dobi 12 godina. Podaci su prikupljeni Upitnikom roditeljskog prihvaćanja/odbijanja (Rohner, 2005.), Upitnikom emocionalne kompetentnosti (Takšić, 2002.) i Upitnikom
agresivnosti za djecu i adolescente (Vulić-Prtorić i Bartolić, 2006.). Rezultati istraživanja pokazali su da roditeljsko prihvaćanje smanjuje
agresivno ponašanje, a da zanemarivanje, agresivnost i nediferencirano odbijanje povećavaju agresivnost djece. Veća razina emocionalne kompetentnosti djece rezultirat će smanjenim agresivnim ponašanjem. Varijable roditeljskog ponašanja zajedno s varijablom regulacija i upravljanje emocijama objašnjavaju 25,3% varijance agresivnog ponašanja.
Od dimenzija roditeljskog ponašanja osobito se ističe očeva agresivnost
koja se jedina izdvojila kao prediktor agresivnog ponašanja u cjelokupnom uzorku. Nalazi istraživanja upućuju na važnost razvoja emocionalne kompetentnosti djece i roditeljskog prihvaćanja u smanjenju dječjeg agresivnog ponašanja.

Ključne riječi

roditeljsko ponašanje; emocionalna kompetentnost; agresivnost

Hrčak ID:

202778

URI

https://hrcak.srce.hr/202778

Datum izdavanja:

30.1.2018.

Posjeta: 3.700 *