Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.31192/np.16.2.9

Razlike između spolova u linearnoj povezanosti čimbenika likovnoga razvoja učenika i učenica u drugom razredu osnovne škole

Matjaž Duh orcid id orcid.org/0000-0003-0641-3204 ; Pedagoški fakultet Sveučilišta u Mariboru, Maribor, Slovenija
Andreja Büdefeld ; Osnovna škola »Toneta Čufarja«, Maribor, Slovenija


Puni tekst: engleski pdf 246 Kb

str. 351-367

preuzimanja: 783

citiraj


Sažetak

Prethodna znanstvena istraživanja s učenicima i učenicama osnovnih škola ukazale su na razlike između djevojčica i dječaka u mnogim aspektima dječjeg crteža, uključujući i čimbenike kreativnosti. Donekle ove razlike u spolu nastaju kao posljedica specifičnosti pojedinoga spola u likovnom razvitku djece. Međutim, utjecaj spola na kreativnost nije dostatno određen. U ovoj studiji istražili smo razlike između spolova s obzirom na kreativnosti vezane uz likovnu umjetnost, uključujući i napredak u kreativnom razvitku i provjeravali smo linearne korelacije između pojedinih čimbenika kreativnosti u 18 učenika i učenica drugoga razreda osnovne škole. Likovnu smo kreativnost provjeravali s pomoću testa crteža dva puta u jednoj školskoj godini. Naši rezultati pružaju nova saznanja o specifičnim karakteristikama vezanima uz spol učenika u procesu razvijanja kreativnosti izražene crtežima u ranoj školskoj dobi.

Ključne riječi

likovna kultura; kreativnost; crtanje; razlike između spolova; osnovna škola

Hrčak ID:

203397

URI

https://hrcak.srce.hr/203397

Datum izdavanja:

10.7.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.119 *