Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Osnaživanje roditelja za poticanje ranog dječjeg razvoja i učenja - primjena akcijskog istraživanja u programu roditeljstva

Dženeta Camović ; Filozofski fakultet u Sarajevu, Sarajevo, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 322 Kb

str. 60-80

preuzimanja: 1.938

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 322 Kb

str. 80-80

preuzimanja: 223

citiraj


Sažetak

Ovaj se rad bavi propitivanjem značaja jednog programa roditeljstva za roditelje koji su u njemu sudjelovali. Program je organiziran kroz model akcijskog istraživanja, u svrhu osnaživanja roditelja za poticanje ranog dječjeg razvoja i učenja u obiteljskom okruženju. Istraživanje je trajalo sedam tjedana i uključilo je analizu refleksivnih komentara sudionika, dokumentiranih kroz refleksije na radionicama, kao i kroz svakodnevnu elektronsku komunikaciju. Dva su osnovna istraživačka pitanja: Je li i na koji način program osnažio roditelje za poticanje ranog dječjeg razvoja i učenja? Kakva su iskustva roditelja tijekom programa? Na temelju navedenih rezultata istraživanja može se zaključiti da je program osnažio roditelje za poticanje ranog dječjeg razvoja i učenja u obiteljskom okruženju. Rezultirao je porastom roditeljskih ponašanja koja potiču dječji kognitivni, socio-emocionalni i/ili grafomotorički razvoj. Roditelji su navodili da su znatno češće čitali djeci i igrali se s djecom nego u razdoblju koje je prethodilo istraživanju.

Ključne riječi

akcijsko istraživanje; osnaživanje roditelja; poticanje ranog dječjeg razvoja i učenja; program roditeljstva; refleksivno roditeljstvo

Hrčak ID:

213806

URI

https://hrcak.srce.hr/213806

Datum izdavanja:

29.6.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.063 *