Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Značajke socioemocionalne dobrobiti i pozitivnog mišljenja kod darovite djece

Sanja Tatalović Vorkapić ; Učiteljski fakultet u Rijeci, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Jasmina Puž ; Dječji vrtić Viškovo, Viškovo, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 281 Kb

str. 94-107

preuzimanja: 1.102

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 281 Kb

str. 107-107

preuzimanja: 209

citiraj


Sažetak

Karakteristike djece u odgojno-obrazovnom procesu predstavljaju temeljne čimbenike kvalitetnih ishoda njihova razvoja i učenja. Stoga je ovo istraživanje usmjereno na analizu nekih značajki socioemocionalne dobrobiti i pozitivnog mišljenja kod darovite djece. Prikupljanje podataka je provedeno na uzorku od 76 djece predškolske dobi. Na temelju cijelog uzorka kreirane su dvije skupine. U eksperimentalnu skupinu svrstana su potencijalno darovita djeca (N=37), a u kontrolnu skupinu djeca koja nisu procijenjena kao darovita (N=39). Obje su skupine djece bile izjednačene prema nekim relevantnim varijablama, kao što su: spol, dob, mjesto stanovanja. Odgajatelji koji rade s djecom u predškolskim ustanovama su procjenjivali karakteristike djece u području njihove socioemocionalne dobrobiti i atribucijskog stila. Analiza razlika kod pojedinih dimenzija socioemocionalne dobrobiti ukazala je na to da darovita djeca postižu značajno više rezultate na dimenzijama: Uživanje u istraživanju, Asertivnost i Orijentiranost na zadatak. Nadalje, utvrđeno je da su djeca obje skupine pokazala viši stupanj sreće i optimističan atribucijski stil, ali darovita djeca u pojedinim kategorijama atribucijskog stila pokazuju višu razinu optimizma. O nalazima je raspravljeno u okviru mogućih implikacija za rad s darovitom djecom.

Ključne riječi

atribucijski stil; darovita djeca; pozitivan razvoj; predškolska dob; socioemocionalna dobrobit

Hrčak ID:

213808

URI

https://hrcak.srce.hr/213808

Datum izdavanja:

29.6.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.324 *