Arti musices, Vol. 49 No. 2, 2018.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21857/mnlqgc08oy
Poeta tona
Dalibor Davidović
orcid.org/0000-0001-8675-0512
; Muzička akademija Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za muzikologiju, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Umjetnička poetika Marka Radmija (1910-1996) obilježena je nepovjerenjem prema pojmu ‘skladatelj’, smatrajući da ovaj pretpostavlja redukciju onoga glazbenog na znanje i tehniku. Za razliku od toga, u zaboravljenom njemačkom izrazu Tondichter (‘poeta tona’) još se očuvalo ono bitno glazbeničkoga poziva, pa ga Radmio stoga radije izabire govoreći o sebi. U ovoj se studiji istražuje kakve posljedice ta promjena ima kako na sâmu Radmiovu glazbu, tako i na njegovu misao o glazbi. Pritom se otkriva dvostruko značenje reza, odnosno cezure, podjednako u njegovu glazbenom opusu i u njegovoj egzistenciji.
Ključne riječi
Marko Radmio; Marko Kiš Šaulovečki; glazba 20. stoljeća; avangarda; Tondichter; dvostruki život; autsajder; samoća
Hrčak ID:
216712
URI
Datum izdavanja:
11.2.2019.
Posjeta: 1.538 *