Izvorni znanstveni članak
KOMUNIKACIJSKE STRATEGIJE U TROJEZIČNE DJEVOJČICE: PREBACIVANJE KODOVA
Marija Popović
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Kristina Cergol Kovačević
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Cilj ovoga rada bio je istražiti komunikacijske strategije kojima se koristi trojezična djevojčica (4;11) kojoj je ukrajinski prvi nasljedni jezik, hrvatski drugi nasljedni jezik dok je njemački jezik okoline i njezin dominantan jezik. Istraživanje je provedeno u dva dijela.
U prvom dijelu istraživanja proveden je polustrukturirani intervju s ispitaničinim roditeljima kako bi se prikupile informacije o ispitanici. U drugom dijelu istraživanja snimili smo ispitaničin govor u njezinu prirodnom okruženju u trajanju od 34:49:44 sata. Analizirali smo dijelove transkripta koji obuhvaćaju njezine razgovore s ocem, a koji joj se obraća na hrvatskome jeziku.
Rezultati su pokazali da ispitanica koristi prebacivanje kodova kao preferiranu komunikacijsku strategiju, a zatim i strategiju mimike te kontrolu emocija i prijevod. Najčešći tip prebacivanja koji se pojavljuje u ispitaničinu govoru je unutarrečenično, potom međurečenično prebacivanje, dok je pronađen samo jedan slučaj prebacivanja unutar riječi. U trenutku prebacivanja, ispitanica najčešće proizvodi imenice kao vrstu riječi, potom glagole, a rjeđe ostale vrste riječi.
Ključne riječi
višejezično dijete; komunikacijske strategije; prebacivanje kodova, ukrajinski kao prvi nasljedni jezik; hrvatski kao drugi nasljedni jezik
Hrčak ID:
216784
URI
Datum izdavanja:
1.10.2018.
Posjeta: 1.490 *