Informatologia, Vol. 52 No. 1-2, 2019.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.32914/i.52.1-2.4
DIGITALNE KOMPETENCIJE NASTAVNIKA I SURADNIKA NA VISOKOŠKOLSKIM USTANOVAMA U REPUBLICI HRVATSKOJ
Mirela Müller
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku; Osijek, Hrvatska
Melita Aleksa Varga
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku; Osijek, Hrvatska
Sažetak
Jedna od temeljnih kompetencija za cjeloživotno učenje je razvoj digitalne kompetencije, a posebno na visokim učilištima. Postoje dugoročni ciljevi u gospodarskom i društvenom napretku u obliku inicijativa vezanih uz osiguravanje višestrukog informatičkog obrazovanja. S obzirom na činjenicu da nema dovoljno istraživanja s ciljem procjene početnog stanja informacijske pismenosti na visokim učilištima u Hrvatskoj, cilj ovog istraživanja je utvrditi razinu znanja, točnije digitalne kompetencije nastavnika u visokoškolskim ustanovama u Republici Hrvatskoj, učestalost korištenja suvremenih tehnologija u nastavi, te objašnjenje nužnosti provođenja programa multimedije i e-učenja na različitim fakultetima. Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku (N = 1800) nastavnika i suradnika na visokim učilištima u Republici Hrvatskoj koji rade na različitim odjelima u Osijeku, Splitu i Zagrebu. Online upitnik korišten je kako bi se ispitala razina njihove digitalne kompetencije, te učestalost i način korištenja suvremenih tehnologija u nastavi. Rezultati istraživanja pokazuju da su nastavnici i suradnici koji rade na tehničkim fakultetima kompetentniji u provođenju znanstveno-istraživačkog rada i primjenjuju suvremene tehnologije znatno više od nastavnika i suradnika koji rade u području društvenih i humanističkih znanosti. Rezultati pokazuju da se više od 70% nastavnika i suradnika procjenjuje digitalno kompetentnim u korištenju računala i novih tehnologija, a više od 60% ih redovito koristi medije u svojoj nastavnoj praksi.
Ključne riječi
godišnja školska izvješća; kulturni i povijesni resursi; digitalizacija; povijest školovanja; školske knjižnice
Hrčak ID:
222954
URI
Datum izdavanja:
30.6.2019.
Posjeta: 3.646 *