Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

PRAVCI JAČANJA VJERODOSTOJNOSTI OCJENA KREDITNIH REJTINGA, KREDITNIH REJTING AGENCIJA

Željko Rička ; Ekonomski fakultet Univerziteta u Zenici


Puni tekst: hrvatski docx 71 Kb

str. 16-30

preuzimanja: 314

citiraj


Sažetak

Kreditni rejting predstavlja mišljenje o kreditnom riziku u narednom razdoblju i podrazumijeva procjenu sposobnosti i spremnosti izdavatelja, subjekta, da pravodobno iu potpunosti izmiruje svoje obveze prema kreditorima. Kreditne rejtinge dodjeljuju institucije specijalizirane za procjenu kreditnog rizika, uobičajeno nazivane agencija za kreditni rejting. Najznačajnija korist od postojanja kreditnih rejting agencija (cras) sastoji se od smanjivanja asimetričnosti informacija između emitenata i investitora i nižih troškove ocjene predmeta rejtinga u odnosu na cijene koje formiraju individualni procjenitelji. U posljednje se vrijeme, međutim, kreditne rejting agencije navode kao osnovni uzročnici i sudionici globalne financijske krize. U njihovu poslovanju pronalaze se etički, financijski i drugi propusti i ograničenja kao, kupovina rejtinga i naplata naknada od emitenata, čime se u pitanje dovodi njihova neovisnost i objektivnost. Reakcija međunarodnih tijela nastoji nametnuti standardizirani pristup i regulatorni nadzor nad funkcioniranjem cras kako bi njihovi proizvodi na financijskih tržištima odražavali realne vrijednosti.

Ključne riječi

kreditni rejting; agencija za kreditni rejting; asimetričnost informacija.

Hrčak ID:

224050

URI

https://hrcak.srce.hr/224050

Datum izdavanja:

8.8.2019.

Posjeta: 1.038 *