Medijske studije, Vol. 10 No. 19, 2019.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.10.19.5
Medijska i digitalna pismenost: škola i suvremeno roditeljstvo
Lana Ciboci
orcid.org/0000-0003-1495-9573
; Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment, Zagreb, Hrvatska
Danijel Labaš
orcid.org/0000-0002-2339-6277
; Sveučilište u Zagrebu, Hrvatski studiji, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Živimo u svijetu u kojem mediji konstruiraju stvarnost, ali i utječu na svakoga korisnika medija. Novim digitalnim medijima i njihovim sadržajima posebno su izložena djeca, pa znanstvenici u svojim istraživanjima veliku pozornost pridaju medijskoj i digitalnoj pismenosti. Pri tome vode računa o novim pojavama, izazovima i rizicima koji su povezani s antropološkim, kognitivnim i socijalnim razvojem djece i mladih. Posebnu pozornost posvećuju socijabilnosti djece i mladih, ali i korisnika medija općenito, rizicima razvijanja raznih oblika ovisnosti o internetu i digitalne demencije. Važnu ulogu u medijskom odgoju imaju ne samo učitelji i škole nego i roditelji i obitelj. Cilj je ovoga rada prikazati i analizirati teorijske pristupe medijskoj i digitalnoj pismenosti i takozvanom digitalnom roditeljstvu te izložiti i protumačiti rezultate najnovijih istraživanja u Hrvatskoj o digitalnim navikama djece, odnosno njihovih roditelja, te o ulozi i mjestu roditelja u procesu medijskoga opismenjavanja djece i mladih, kao i o njihovu zadovoljstvu programima medijske pismenosti u odgojno-obrazovnom sustavu.
Ključne riječi
medijska pismenost; digitalna pismenost; djeca; roditelji; strategije posredovanja
Hrčak ID:
226580
URI
Datum izdavanja:
23.7.2019.
Posjeta: 5.883 *