Pregledni rad
Paretov optimum kao kriterij utvrđivanja tržišne efikasnosti
Ivan Ferenčak
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Stvarno, aktualno tržište nije Pareto optimalno i nije, u tom smislu, uspješno. Autor navodi neke od razloga: visoki troškovi transakcija, nedovoljna informiranost kako kupaca tako i prodavača, pojava monopola, eksterne disekonomije i eksterne ekonomije, javna dobra, itd. Iako je, dakle, stvarno tržište Pareto suboptimalno autor akcentira činjenicu da ne postoji bolji način alokacije i distribucije. Netržišni aranžmani, centralizirana alokacija i distribucija, pokazali su izrazitu neuspješnost i inferiornost u odnosu na tržišnu opciju.
Ključne riječi
Paretov optimum; tržište; tržišna efikasnost;
Hrčak ID:
228186
URI
Datum izdavanja:
1.6.1992.
Posjeta: 2.029 *