Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Djelovanje samoupravljanja u uvjetima tržišta

Ivan Mecanović ; Pravni fakultet Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 464 Kb

str. 5-10

preuzimanja: 271

citiraj


Sažetak

Odnos tržišta i samoupravljanja ne mora biti međusobno konfrontiran. Samoupravljanje kao đruštveno-ekonomski odnos polazi od osnovne premise po kojoj neposredni proizvođač upravlja dohotkom, kako u organizaciji udruženog rada, tako i izvan nje, a dohodak se ostvaruje na tržištu, na kojem vrijede i djeluju tržišne zakonitosti. Dakle, na tržištu se stvara dohodak kroz prodaju roba, kojima se zadovoljavaju potrebe kupaca, u konfrontaciji proizvoda, koji se moraju racionalno proizvoditi da bi se mogli i razmjenjivati po vrijednosti. Zbog toga je potrebno i u samoupravljanju razvijati marketing. Marketing predstavlja djelovanje na osnovi ekonomskih zakonitosti, pa se može razvijati i u kapitalizmu i socijalizmu, u kojem radnik odlučuje o rezultatu, ali se do rezultata dolazi samo djelovanjem tržišta. Normalno, potrebno je stvoriti pri tom mogućnost profesionalnog rada i znanja te pratiti razvoj da se ne bi ponovile greške iz ranijeg razdoblja, koje su profanirale tržište i dovele do dogovorne ekonomije.

Ključne riječi

samoupravljanje; uvjeti tržišta; marketing; tržište

Hrčak ID:

228786

URI

https://hrcak.srce.hr/228786

Datum izdavanja:

1.6.1989.

Posjeta: 801 *