Odgojne znanosti, Vol. 9 No. 2 (14), 2007.
Izvorni znanstveni članak
STVARANJE POTICAJNOGA OKRUŽENJA U DJEČJEMU VRTIĆU ZA KOMUNIKACIJU NA STRANOME JEZIKU
Andreja Silić
; Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb
Sažetak
U ovom je radu istaknuta važnost ranog odgoja te stvaranja poticajnoga okruženja za prirodno učenje stranoga jezika u okruženju dječjega vrtića. Posebice je istaknuta važnost uloge odgojitelja, druge djece i odraslih, različitih igara, praktičnoživotnih aktivnosti, priča, pjesama, brojalica i medija s obzirom na djecu rane dobi te osiguravanje uvjeta za odvijanje što prirodnijega procesa ranoga učenja stranoga jezika (nalik onomu učenja materinskoga).
Primijenjen je situacijski pristup odnosno prirodni proces učenja
stranoga jezika u kontekstu svakodnevnih praktičnoživotnih aktivnosti djece, jer puno prije nego što progovore (tijekom predverbalne faze), djeci je potrebno omogućiti što više slušanja govora drugih i stjecanja govornih, komunikacijskih i interakcijskih iskustava u stvarnim životnim situacijama. Korišteno je akcijsko istraživanje s elementima etnografskoga pristupa, jer je na taj način
bilo moguće neposredno pratiti, razmatrati i mijenjati postojeće uvjete poticanja komunikacije na stranome jeziku.
Ključne riječi
akcijsko istraživanje; dječji vrtić; komunikacija na stranome jeziku; poticajno okruženje; praktičnoživotne situacije
Hrčak ID:
21130
URI
Datum izdavanja:
20.11.2007.
Posjeta: 13.394 *