Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.21066/carcl.libri.8.2.6

Brušenje rane pismenosti pomoću hrane: jestivo štivo

Ilgım Veryeri Alaca ; Koç University, Istanbul, Turkey


Full text: english pdf 795 Kb

page 343-357

downloads: 449

cite


Abstract

Istražuje se način brušenja, tj. uvježbavanja vještine dječje rane pismenosti uz pomoć namirnica inspiriranih dječjim knjigama. Osim digitalnih i tiskanih knjiga, i jestivi tekstovi imaju potencijal pomoći usvajanju jezika i upoznavanju književnosti. Kad se jestivi materijali i dječje knjige sintetiziraju u novi oblik kako bi se olakšalo jestivo čitanje, ta kombinacija može potaknuti veći broj obitelji na zajedničko sudjelovanje sa svojom djecom u svakodnevnim aktivnostima usmjerenima na razvoj pismenosti. U osloncu na povijesne primjere jestivoga čitanja koji podupiru ranu pismenost, istražuje se kako su se djeca hranila jestivim tekstovima koji su poticali njihove osjete na višestrukim razinama. Razmatraju se ne samo tradicionalne metode, nego i inovativne metode tiskanja na hrani i nove tehnologije kao što su dvodimenzionalni i trodimenzionalni tisak te se razmatra kako bi se one mogle uključiti u proizvodnju jestivih tekstova i to uz pomoć prototipa jestivih namirnica koje je osmislila i ovdje prikazala autorica rada.

Keywords

jestiv; čitanje; dječje knjige; rana pismenost; višeosjetilni pristup;

Hrčak ID:

229729

URI

https://hrcak.srce.hr/229729

Publication date:

4.12.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.096 *