Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21066/carcl.libri.8.2.6

Brušenje rane pismenosti pomoću hrane: jestivo štivo

Ilgım Veryeri Alaca ; Koç University, Istanbul, Turkey


Puni tekst: engleski pdf 795 Kb

str. 343-357

preuzimanja: 583

citiraj


Sažetak

Istražuje se način brušenja, tj. uvježbavanja vještine dječje rane pismenosti uz pomoć namirnica inspiriranih dječjim knjigama. Osim digitalnih i tiskanih knjiga, i jestivi tekstovi imaju potencijal pomoći usvajanju jezika i upoznavanju književnosti. Kad se jestivi materijali i dječje knjige sintetiziraju u novi oblik kako bi se olakšalo jestivo čitanje, ta kombinacija može potaknuti veći broj obitelji na zajedničko sudjelovanje sa svojom djecom u svakodnevnim aktivnostima usmjerenima na razvoj pismenosti. U osloncu na povijesne primjere jestivoga čitanja koji podupiru ranu pismenost, istražuje se kako su se djeca hranila jestivim tekstovima koji su poticali njihove osjete na višestrukim razinama. Razmatraju se ne samo tradicionalne metode, nego i inovativne metode tiskanja na hrani i nove tehnologije kao što su dvodimenzionalni i trodimenzionalni tisak te se razmatra kako bi se one mogle uključiti u proizvodnju jestivih tekstova i to uz pomoć prototipa jestivih namirnica koje je osmislila i ovdje prikazala autorica rada.

Ključne riječi

jestiv; čitanje; dječje knjige; rana pismenost; višeosjetilni pristup;

Hrčak ID:

229729

URI

https://hrcak.srce.hr/229729

Datum izdavanja:

4.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.547 *