Review article
Slikovnice za djecu mlađe školske dobi u svrhu ekološkog odgoja
Valentina Majdenić
; Faculty of Education, J. J. Strossmayer University of Osijek, Croatia
Ivka Saratlija
; Primary School Dežanovac, Dežanovac, Croatia
Abstract
Ekološki odgoj dobiva sve više na značenju ne samo zbog trošenja prirodnih izvora nego i zbog zagađivanja okoline. Cilj ekološkog odgoja nije samo znanje odnosno niz činjenica koje dijete treba naučiti o okolišu nego i izgradnja ispravnih stavova i pozitivnog odnosa prema okolišu. Za razvoj ekološke svijesti važno je baviti se i književnošću. Povezivanje književne umjetnosti i ekološkog odgoja i naobrazbe moguće je ostvariti na tri razine: na najnižoj, nešto višoj i najvišoj razini. Na najnižoj razini pojavljuju se slikovnice i ilustrirane dječje knjige koje ekološke teme obrađuju više sa spoznajnog, a manje ili gotovo nikako s poetskoga gledišta. Upravo zbog toga ih se i naziva spoznajnim tipom slikovnica odnosno ilustriranih knjiga za djecu. Cilj ovog rada opisati je slikovnice ekološke tematike, te analizirati funkcije pojedine slikovnice. Odabrano je šest slikovnica, a to su: Sunčica upoznaje činčilu, Brdo na kraju grada, Priroda priča..., Nauči poštivati prirodu uz kravicu Šaricu, Zatvori vodu! i Zraka trebam, hitno!
Keywords
slikovnica; ilustrirana knjiga; ekološki odgoj
Hrčak ID:
230859
URI
Publication date:
19.12.2019.
Visits: 2.239 *