Skip to the main content

Review article

Slikovnice za djecu mlađe školske dobi u svrhu ekološkog odgoja

Valentina Majdenić ; Faculty of Education, J. J. Strossmayer University of Osijek, Croatia
Ivka Saratlija ; Primary School Dežanovac, Dežanovac, Croatia


Full text: english pdf 231 Kb

page 199-238

downloads: 717

cite


Abstract

Ekološki odgoj dobiva sve više na značenju ne samo zbog trošenja prirodnih izvora nego i zbog zagađivanja okoline. Cilj ekološkog odgoja nije samo znanje odnosno niz činjenica koje dijete treba naučiti o okolišu nego i izgradnja ispravnih stavova i pozitivnog odnosa prema okolišu. Za razvoj ekološke svijesti važno je baviti se i književnošću. Povezivanje književne umjetnosti i ekološkog odgoja i naobrazbe moguće je ostvariti na tri razine: na najnižoj, nešto višoj i najvišoj razini. Na najnižoj razini pojavljuju se slikovnice i ilustrirane dječje knjige koje ekološke teme obrađuju više sa spoznajnog, a manje ili gotovo nikako s poetskoga gledišta. Upravo zbog toga ih se i naziva spoznajnim tipom slikovnica odnosno ilustriranih knjiga za djecu. Cilj ovog rada opisati je slikovnice ekološke tematike, te analizirati funkcije pojedine slikovnice. Odabrano je šest slikovnica, a to su: Sunčica upoznaje činčilu, Brdo na kraju grada, Priroda priča..., Nauči poštivati prirodu uz kravicu Šaricu, Zatvori vodu! i Zraka trebam, hitno!

Keywords

slikovnica; ilustrirana knjiga; ekološki odgoj

Hrčak ID:

230859

URI

https://hrcak.srce.hr/230859

Publication date:

19.12.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.239 *