Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31664/zu.2019.105.05
E. A. T. Datascape: eksperiment u digitalnoj socijalnoj povijesti umjetnosti
Christophe Leclercq
orcid.org/0000-0003-0406-7432
; Sciences Po, médialab, Pariz, Francuska
Paul Girard
orcid.org/0000-0001-9332-3308
; Sciences Po, médialab, Pariz, Francuska
Daniele Guido
; Centar za suvremenu i digitalnu povijest, Sveučilište u Luxembourgu, Luxembourg
Sažetak
Experiments in Art and Technology (E.A.T.) organizacija je koju su 1966. zajedno osnovali umjetnici Robert Rauschenberg i Robert Whitman te inženjeri Billy Klüver i Fred Waldhauer, kako bi podržali suradnju između umjetnika i inženjera. E.A.T. datascape digitalni je instrument za analizu digitaliziranih tragova koje su ostavili članovi organizacije putem brojnih dostupnih resursa. Njegov je cilj što je moguće detaljnije analizirati složenost kolaborativnih interdisciplinarnih radova. Zahvaljujući antropološkom pristupu usmjerenom na djelovanje, metodologija E.A.T datascapea omogućuje nadilaženje razlike između povijesti umjetnosti i sociologije umjetnosti te obnavljanje socijalne povijesti umjetnosti dovođenjem u pitanje pojma autorstva i opisivanjem djela kao sačinjenoga presijecanjem heterogenih trajektorija, a ne kao objekta u kontekstu koji bi na njega utjecao ili tvorio njegovo okruženje. Drugim riječima, ona nam omogućuje razmišljanje o tome što digitalni dizajn čini zauzvrat za socijalnu povijest umjetnosti i iznošenje hipoteza o tome što bi digitalna socijalna povijest umjetnosti mogla biti ili što bi mogla ponuditi istraživanju složenih interdisciplinarnih projekata, kojih je sve više u svijetu suvremene umjetnosti.
Ključne riječi
Experiments in Art and Technology; E.A.T.; suradnja; digitalna povijest umjetnosti; digitalna socijalna povijest umjetnosti; digitalne metode; digitalni dizajn
Hrčak ID:
233173
URI
Datum izdavanja:
1.12.2019.
Posjeta: 1.812 *