Informatologia, Vol. 52 No. 3-4, 2019.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32914/i.52.3-4.1
PARTICIPACIJA ZAJEDNICE U PLANIRANJU LOKALNOG DESTINACIJSKOG MENADŽMENTA
Marko Koščak
; Fakultet za turizam, Sveučilište u Mariboru, Slovenija
Tony O’Rourke
; Institut za bankarstvo i financije, London, Ujedinjeno kraljevstvo
Dinko Bilić
; Hrvatsko komunikološko društvo, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U ovom radu polazimo od pretpostavke, kako u suvremenom planiranju turističkog razvoja destinacije treba težiti da su u participativni proces uključene sve razine lokalne zajednice (direktni dionici u turizmu, lokalno stanovništvo kao i različite starosne skupine). Posljednje navedeno jedino osigurava univerzalni i sveobuhvatni participativni proces planiranja u turističkoj destinaciji. Ocjenjujemo, da je participativnost svih dionika kritičan faktor uspjeha za osiguranje održivog i odgovornog turističkog razvoja u des-tinaciji. Na taj način osiguran je razvoj turizma, koji generira realne socijalne, okolišne i ekonomske koristi za lokalnu zajednicu. Mogućnost za iskaz participacije treba biti omogućena svim dionicima u destinaciji. Interesantno, djeca i mladi često su izostavljeni iz ovog procesa, iako u većini slučajeva odrasla generacija ne može adekvatno izraziti njihov pogled na budući turis-tički razvoj u destinaciji. Značajan rezultat participativnog procesa je i međusobna komunikacija te izmjena iskustva u procesu planiranja razvoja turističke destinacije. U radu se referiramo i na paralelno istraživanje, koje su izveli kolege iz Slovenije, s fokusom na ulogu djece u participativnom procesu planiranja turističke destinacije. Smatramo da je to od važnog značaja za osiguranje elementa održivosti za budući razvoj u turističkoj destinaciji. Između svih dionika u planiranju razvoja destinacije, djeca i mlada generacija trebaju i moraju imati svoju ulogu i svoj glas, kako bi participativni proces bio cjelovit odnosno sveobuhvatan.
Ključne riječi
održivost; participativno planiranje; mlada generacija i djeca; lokalni destinacijski menadžment; etički turizam
Hrčak ID:
234825
URI
Datum izdavanja:
30.12.2019.
Posjeta: 2.160 *