Informatologia, Vol. 52 No. 3-4, 2019.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32914/i.52.3-4.2
„INTRUZIVNA SNAGA U UČIONICAMA“: KVALITATIVNO ISTRAŽIVANJE O MOBILNIM UREĐAJIMA U NASTAVI STRANOG JEZIKA NA PRIMJERU SLOVENIJE
Saša Jazbec
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Sažetak
Mobilni uređaju dio su naše svakodnevice i određuju naš život na različite načine. Kao i sva tehnološka postignuća i mobilni uređaji donose određene prednosti i nedostatke. Međutim, u obrazovnom diskursu uočava se paradoks. Iako se mnogo ulaže u tehničku opremu učionica te se nastavnici u svojoj svakodnevici koriste mobil-nim uređajima i život si bez njih gotovo ne mogu ni zamislit, mobilni se uređaji vrlo rijetko upotrebljavaju u nastavi. Stoga smo se u ovom radu posvetili proučavanju potencijala mobilnih uređaja na nastavi te čimbenika koji ograničavaju taj potencijal. U teorijskom djelu opisuju se osnovni pojmovi, mobilni uređaji i aplikacije te kategorije aplikacija. Također se raspravlja o didaktičkoj vrijednosti pametnih telefona, njihovim tehničkim mogućnostima i motivacijskom potencijalu. Osim toga, predstavljena su i ograničenja koja se pojavljuju pri uporabi pametnih telefona u školskom okviru poput pravnih propisa, zaštite po-dataka ili ograničene tehničke opremljenosti učenika. Empirijski dio sadrži kvalitativno-sadržajnu analizu mišljenja nekoliko intervjuiranih nastavnika iz Slovenije o temi pametni telefoni u nastavi stranih jezika. Analiza pokazuje određene tendencije koje su relevantne za nastavu stranog jezika, a o kojima bi se trebalo raspravljati i u širem znanstvenom okruženju.
Ključne riječi
Hrčak ID:
234826
URI
Datum izdavanja:
30.12.2019.
Posjeta: 2.281 *