Informatologia, Vol. 52 No. 3-4, 2019.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32914/i.52.3-4.4
ODNOS STAROSTI KORISNIKA I VIZUALNE PUTANJE KOD KORIŠTENJA DIGITALNIH MEDIJA
Mario Plenković
; Alma Mater Europaea, Maribor, Slovenija
Daria Mustić
; Grafički fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Svrha ovog rada je istražiti odnos između dobi i načina na koji ljudi koriste digitalne medijske sadržaje. Razvojem informacijsko-komunikacijske tehnologije u području medijskih komunikacija korisnici medija sadržaja mogu koristiti više vizualnih informacija istog sadržaja, što utječe na uspjeh dekodiranja poruke, a korisnici također mogu manipulirati dijelom vizualne prezentacije prilagodbom korisničkog sučelja njihovim vizualnim potrebama. Time se korisnik postavlja u poziciju dizajnera vizualnog sadržaja. Korisnik informacija danas dijelom preuzima ulogu tvorca vizualnog aspekta informacija, pa dolazi do repozicioniranja u odnosu grafički dizajner - primatelj poruke. U radu se ispituje ima li dob korisnika utjecaj na vizualni obrazac koji se koristi u korištenju digitalnog sadržaja. Istraživački pristup je kvalitativnog i istraživačkog karaktera, a cilj je razviti model konzumiranja informacija za starije osobe u digitalnom okruženju u kojem se kvalitetu podataka dovodi u pitanje korisnikovim vizualnim pristupom i vizualnim obrascem.
Empirijskim dijelom istraživanja istraženo je ponašanje korisnika pri korištenju medijskih web sadržaja. Iako postoje neke razlike između dvije korisničke skupine podijeljene prema dobi, ne možemo tvrditi da su te razlike povezane s dobi. Istraživanje je pokazalo da je glavni razlog određenog vizualnog uzorka zanimanje za određenu temu. Na temelju provedene teorijske analize i empirijskog istraživanja može se zaključiti da vizualna komunikacija u novom, konvergiranom medijskom okruženju doživljava redefiniranje i omogućava brzi prijelaz iz statusa per se u status per nos, no zanimanje za sadržaj još uvijek je dominantan regulator navigacije za određene korisnike sadržaja.
Ključne riječi
vizualna komunikacija; digitalni medij; stariji; eye tracking
Hrčak ID:
234828
URI
Datum izdavanja:
30.12.2019.
Posjeta: 2.375 *