Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Operacionalizacija obrazovnih politika o pravima djece: analiza dokumenata Republike Hrvatske i Sjedinjenih Američkih Država

Ivana Batarelo Kokić orcid id orcid.org/0000-0002-8830-6252 ; Sveučilište u Split, Filozofski fakultet, Split, Hrvatska
Anđela Podrug
Anita Mandarić Vukušić orcid id orcid.org/0000-0003-1532-0069 ; Sveučilište u Split, Filozofski fakultet, Split, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 465 Kb

str. 370-388

preuzimanja: 246

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 445 Kb

str. 352-369

preuzimanja: 779

citiraj


Sažetak

U radu se raspravlja o operacionalizaciji obrazovnih politika o pravima djece. Prava djece primarno proizlaze iz temeljnih ljudskih prava koja promiču zadovoljavanje bioloških, socijalnih, psiholoških, intelektualnih i duhovnih potreba. Donošenjem Konvencije o pravima djeteta 1989. godine dolazi do promjene u poimanju prava djece te se ističe aktivna uloga djeteta kao nositelja vlastitih prava. Promiče se i filozofija inkluzije kako bi se svoj djeci pružile jednake mogućnosti te osigurao rast i razvoj u skladu s individualnim sposobnostima svakog djeteta. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati način na koji se djeca i djetinjstvo prikazuju u dokumentima o pravima djece, s naglaskom na aktivnu ulogu djeteta nasuprot zaštitničkom stavu prema djetetu te u kojoj mjeri i na koji način su u dokumentima o pravima djece zastupljene temeljne inkluzivne odrednice. Rezultati kvalitativne deskriptivne analize ključnih dokumenata ukazuju na to da iako se u literaturi promiče uloga djeteta kao aktivnog sudionika i nositelja vlastitih prava taj je koncept potrebno i dalje razvijati.

Ključne riječi

dijete kao nositelj prava; inkluzija; obrazovne politike; prava djece

Hrčak ID:

234950

URI

https://hrcak.srce.hr/234950

Datum izdavanja:

23.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.306 *