Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31192/np.18.1.7
Metodički pristup katoličkom vjerskom odgoju u vrtićima u Bosni i Hercegovini
Alaksandra Šindić
orcid.org/0000-0001-8565-0464
; Univerzitet u Banjoj Luci, Filozofski fakultet, Banja Luka, BiH
Dijana Andrić
; Magistra predškolskog odgoja, Livno, BiH
Jurka Lepičnik Vodopivec
orcid.org/0000-0003-3238-7660
; Sveučilište na Primorskem, Pedagoška fakulteta, Koper, Slovenija
Nives Ličen
orcid.org/0000-0001-5032-4853
; Sveučilište u Ljubljani, Filozofski fakultet, Ljubljana, Slovenija
Sažetak
U radu se istražuje metodički pristup katoličkom vjerskom odgoju u dječjim vrtićima u Bosni i Hercegovini. Koncept holističkog odgoja teorijski je okvir koji uključuje duhovni odgoj, u ovom istraživanju religijski odgoj. Cilj empirijskog istraživanja je utvrđivanje metodičkih elemenata religijskog odgoja u predškolskim ustanovama Bosne i Hercegovine (vrste odgojno-obrazovnih aktivnosti u religijskom odgoju predškolske djece i njihovu zastupljenost, religijsku klimu) te ih usporediti između javnih i katoličkih vrtića. Rezultati upućuju na to da se često provode praktične i spontane vjerske aktivnosti kada se djeca upoznaju s vjerom, dok su umjetničke aktivnosti osrednje zastupljene; češće se religijske aktivnosti ostvaruju s cijelom grupom, a osrednje se individualizira odgojni rad, te da nema statistički značajne razlike u istraživanim elementima vjerskog odgoja između javnih i katoličkih vrtića.
Ključne riječi
javni i katolički vrtići; predškolska djeca; vjerski odgoj
Hrčak ID:
236018
URI
Datum izdavanja:
20.3.2020.
Posjeta: 2.225 *