Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.10.20.6

Generacijski obrasci konzumacije digitalnih vijesti: od tradicionalista do milenijskih minimalista

Dina Vozab orcid id orcid.org/0000-0001-8718-2553 ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 627 Kb

str. 107-126

preuzimanja: 750

citiraj


Sažetak

Digitalno okruženje visokog izbora (Prior, 2007; Van Aelst i sur., 2017) dovodi do fragmentirane i polarizirane konzumacije vijesti. Pojam informativnih repertoara uveden je kako bi se analizirale medijske upotrebe u krosmedijskom okruženju. Otkriveni su raznoliki informativni repertoari u različitim zemljama, ovisno o dobi i socioekonomskom statusu, koji utječu na političko znanje i participaciju (Diehl i sur., 2018; Edgerly i sur., 2018; Strömbäck i sur., 2018; Wolfsfeld i sur., 2016). Cilj ovog istraživanja jest identificirati različite informativne repertoare u Hrvatskoj i testirati učinke generacijske pripadnosti i socioekonomskog statusa na formiranje tih repertoara. Pokazalo se s vremenom da su dob i politički interes važniji prediktori sve raznolikije i polariziranije konzumacije vijesti (Bergström i sur., 2019; Strömbäck i sur., 2013). Ova studija raspravlja o međuodnosu između sociodemografskih faktora i političkog interesa u oblikovanju konzumacije vijesti među različitim generacijama. Analiza se temelji na podacima iz istraživanja Reuters Digital News Survey provedenog u Hrvatskoj 2018. godine. Analiza latentnih klasa s kovarijatima koji ih oblikuju korištena je za identifikaciju informativnih repertoara. Analiza je rezultirala identifikacijom pet informativnih repertoara: minimalisti, korisnici digitalnih medija, tradicionalisti, korisnici komercijalnih medija i eklektici.

Ključne riječi

publike; fragmentacija; informativni repertoari; generacije; politički interes

Hrčak ID:

236144

URI

https://hrcak.srce.hr/236144

Datum izdavanja:

24.3.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.102 *