Izvorni znanstveni članak
BLOGERI I INFLUENCERI, FENOMENI UTJECAJA NA POTROŠAČE MODNIH ODJEVNIH PROIZVODA
Ela Martinčević
orcid.org/0000-0003-1636-1268
; University North, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Croatia
Dijana Vuković
orcid.org/0000-0003-2900-1210
; University North, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Croatia
Anica Hunjet
orcid.org/0000-0003-1679-4573
; University North, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Croatia
Sažetak
Društvene mreže postale su neizostavan dio svakodnevnog života današnjeg suvremenog potrošača. Potrošači prenose poruke, pričaju o proizvodima i iskustvima i daju preporuke svojim „virtualnim“ prijateljima o proizvodima koji im se sviđaju. Modnoj industriji društvene mreže postale su u kratkom roku temeljni komunikacijski izazov i sadržaj koji je plasiran na društvenoj mreži prilagođen je korisniku. Sukladno navedenom, sadržaj na društvenim mrežama je na sjecištu je stvarnih potreba potrošača i benefita koji potrošači imaju od kampanja na društvenim mrežama. Marketinške platforme društvenih mreža vode se sa različitim kriterijima poput tagova modnih Influencera, uključenost publike te postotku razgovora o modi. Industrija mode koja je nekoć s teškoćom dolazila do ciljanog potrošača, danas zahvaljujući društvenim mrežama dolaze lakše i brže. U vremenu totalne komunikacije, ali i zagušenja komunikacijskih kanala, influenceri postaju poželjna ekstenzija i njihov je autoritet neupitan, a utjecaj veći i od najbolje reklame. Industrija mode Influencere doživljava kao arhetipskog potrošača kojeg zamišlja kada kreira trend, modni proizvod i u konačnici samu marketinšku kampanju. U radu će se nastojati utvrditi stvarna uloga Influencera u modnoj industriji, te će se kroz provedeno istraživanje istražiti njihova uloga i značaj pri donošenju odluke o modnom proizvodu.
Ključne riječi
društvene mreže; potrošači; moda; modne marke; potrošnja; influenceri; tržište mode; komunikacija; informacije
Hrčak ID:
236219
URI
Datum izdavanja:
15.3.2020.
Posjeta: 4.404 *