Stručni rad
KOMPARATIVNA ANALIZA POKAZATELJA SIGURNOSTI POSLOVANJA IZMEĐU DOMICILNIH I INOZEMNIH AGENCIJA ZA PROMIDŽBU*
Suzana Keglević Kozjak
orcid.org/0000-0003-1931-9161
; Faculty of Organization and Informatics, University of Zagreb, Varaždin, Croatia
Nikolina Smetiško
; Faculty of Organization and Informatics, University of Zagreb, Varaždin, Croatia
Sažetak
Nakon financijske krize 2008. godine, koja je zahvatila većinu svjetske ekonomije, sve veća pozornost počela se usmjeravati na pokazatelje sigurnosti poslovanja poduzeća. Stoga u ovom radu pokazatelji sigurnosti poslovanja, koji se odnose na financijske pokazatelje likvidnosti i zaduženosti, čine glavnu podlogu za provedbu ovog istraživanja. Uzorak istraživanja formiran je iz populacije domicilnih i inozemnih agencija za promidžbu, po kriteriju maksimalno ostvarenih ukupnih prihoda u 2017. godini. S obzirom da agencije za promidžbu predstavljaju veliki generator visokokvalitetnih poslova, potiču tržišno natjecanje te inovacije, doprinose razvoju kulturnog sektora, takva poduzeća interesantan su izbor za provedbu analize. U ovom radu provedena je komparativna analiza pokazatelja financijske sigurnosti najuspješnijih domicilnih te inozemnih agencija za promidžbu. Rezultati istraživanja pokazuju da domicilne agencije lakše se prilagođavaju uvjetima na tržištu, te stoga financijski sigurnije posluju u odnosu na inozemne agencije koje ostvaruju značajno veće promete i profite. Razlog tome ponajviše je manja veličina domicilnih agencija za promidžbu u odnosu na međunarodne.
Ključne riječi
agencija za promidžbu; pokazatelji likvidnosti; pokazatelji zaduženosti
Hrčak ID:
236229
URI
Datum izdavanja:
15.3.2020.
Posjeta: 1.533 *