Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

KOMPARATIVNA ANALIZA POKAZATELJA SIGURNOSTI POSLOVANJA IZMEĐU DOMICILNIH I INOZEMNIH AGENCIJA ZA PROMIDŽBU*

Suzana Keglević Kozjak orcid id orcid.org/0000-0003-1931-9161 ; Faculty of Organization and Informatics, University of Zagreb, Varaždin, Croatia
Nikolina Smetiško ; Faculty of Organization and Informatics, University of Zagreb, Varaždin, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 254 Kb

str. 55-64

preuzimanja: 419

citiraj


Sažetak

Nakon financijske krize 2008. godine, koja je zahvatila većinu svjetske ekonomije, sve veća pozornost počela se usmjeravati na pokazatelje sigurnosti poslovanja poduzeća. Stoga u ovom radu pokazatelji sigurnosti poslovanja, koji se odnose na financijske pokazatelje likvidnosti i zaduženosti, čine glavnu podlogu za provedbu ovog istraživanja. Uzorak istraživanja formiran je iz populacije domicilnih i inozemnih agencija za promidžbu, po kriteriju maksimalno ostvarenih ukupnih prihoda u 2017. godini. S obzirom da agencije za promidžbu predstavljaju veliki generator visokokvalitetnih poslova, potiču tržišno natjecanje te inovacije, doprinose razvoju kulturnog sektora, takva poduzeća interesantan su izbor za provedbu analize. U ovom radu provedena je komparativna analiza pokazatelja financijske sigurnosti najuspješnijih domicilnih te inozemnih agencija za promidžbu. Rezultati istraživanja pokazuju da domicilne agencije lakše se prilagođavaju uvjetima na tržištu, te stoga financijski sigurnije posluju u odnosu na inozemne agencije koje ostvaruju značajno veće promete i profite. Razlog tome ponajviše je manja veličina domicilnih agencija za promidžbu u odnosu na međunarodne.

Ključne riječi

agencija za promidžbu; pokazatelji likvidnosti; pokazatelji zaduženosti

Hrčak ID:

236229

URI

https://hrcak.srce.hr/236229

Datum izdavanja:

15.3.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.533 *