Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ONLINE MEDIJI I NOVINARSTVO NA DRUŠTVENIM MREŽAMA – ISTRAŽIVANJE NA PRIMJERU DRUŠTVENE MREŽE FACEBOOK

Siniša Kovačić ; Hrvatska katolička mreža
Ilija Musa ; Sveučilište u Mostaru
Zoran Tomić ; Sveučilište u Mostaru


Puni tekst: engleski pdf 45 Kb

str. 29-29

preuzimanja: 212

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 368 Kb

str. 7-28

preuzimanja: 2.024

citiraj


Sažetak

Razvojem interneta i informacijsko-komunikacijskih tehnologija mediji i novinarstvo doživjeli su revolucionarne promjene, a multimedijski karakter obrade vijesti promijenio je obrasce prikupljanja, produkcije, uređivanja i objavljivanja vijesti. Na primjeru uređivačkih politika na društvenoj mreži Facebook deset najčitanijih news portala u Hrvatskoj potvrđuje se da su tradicionalne novinarske vrijednosti, kvalitetno i objektivno novinarstvo pod snažnim pritiskom produktivnosti, učinkovitosti i profitabilnosti te da su online mediji sve ovisniji o društvenim mrežama. News portali obilno se koriste clickbaitingom i ostalim manipulativnim tehnikama kako bi povećali čitanost objava na društvenim mrežama, odnosno povećali viralnost nekih „mekih“ vijesti. Svakodnevnim povećavanjem broja pratitelja preko društvenih mreža news portalima raste utjecaj, s time da je dominacija Facebooka bitno veća i trenutačno nije upitna.

Ključne riječi

online mediji; društvene mreže; lažne vijesti; medijske manipulacije; izvori informacija; digitalni marketing; javni interes

Hrčak ID:

238750

URI

https://hrcak.srce.hr/238750

Datum izdavanja:

5.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.782 *