Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/pi-be/2020.14.1.91

TQM KAO MOGUĆNOST UNAPREĐENJA HOTELSKO-TURISTIČKE INDUSTRIJE U BOSNI I HERCEGOVINI

Dalibor Musa ; VINMAR d.o.o., Široki Brijeg, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 535 Kb

str. 91-105

preuzimanja: 761

citiraj


Sažetak

Iako Bosna i Hercegovina posjeduje veoma raznolik i u velikoj mjeri očuvan
prirodni i kulturni turistički potencijal, njena hotelsko turistička industrija, s obzirom
na te mogućnosti, nije ni približno razvijena. Premda ima pozitivne trendove glavnih
pokazatelja rasta u zadnjih deset godina, turizam nije u potpunosti iskoristio svoje
potencijale. Svjetska turistička organizacija (eng. World Tourism Organization) je
Bosnu i Hercegovinu definirala kao jednu od tri turističke destinacije u svijetu s
ukupnim potencijalom rasta turističkog tržišta od 10,5% (za razdoblje do 2020. godine).
Također, ova visoka stopa rasta odražava jako nisku baznu vrijednost sektora jer
trenutno sektor turizma u Bosni i Hercegovini čini samo 0,2% ukupnog europskog
turizma. Jedan od načina kojima bi se sektor turizma i hotelijerstva, kao njegovog
neizostavnog dijela, unaprijedio i krenuo bržim razvojem je uvođenje sustava kvalitete u
sve uslužne djelatnosti ovog sektora a s posebnim fokusom na hotelijerstvo. Cilj ovog
rada je ukazati na prednosti uvođenja i primjene TQM-a (eng. Total Quality
Management) koje osiguravaju dalje razvitak i poboljšavanja kvalitete u turizmu i
hotelijerstvu Bosne i Hercegovine. Uvođenjem TQM-a poduzeća podižu kvalitetu svojih
proizvoda i usluga čime postaju konkurentniji na tržištu. Ovim standardom poduzeća su
„prisiljena“ na satno poboljšanje svojih proizvoda i usluga, čime postaju produktivniji i
konkurentniji na tržištu.

Ključne riječi

TQM; kvaliteta proizvoda i usluga hotelske industrije; produktivnost; konkurentnost.

Hrčak ID:

239250

URI

https://hrcak.srce.hr/239250

Datum izdavanja:

17.6.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.782 *