Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Fonološka svjesnost u djece koja mucaju

Senka Sardelić
Ana Bonetti
Iva Hrastinski


Puni tekst: hrvatski pdf 81 Kb

str. 99-105

preuzimanja: 1.760

citiraj


Sažetak

Iako se prema nekim autorima kod 30 - 40 % djece koja mucaju kao popratna pojava javlja fonološki poremećaj
(Wolk, Edwards i Conture, 1993, Melnick i Conture, 2000), povezanost mucanja i fonoloških poremećaja i dalje nije sa sigurnošću potvrđena. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi moguću povezanost između mucanja i fonološke svjesnosti. U tu svrhu analizirani su rezultati skupine djece koja mucaju (N=21) i djece koja ne mucaju (N=21) na zadacima izdvajanja inicijalnog i finalnog glasa u riječi te analize i sinteze glasovnog slijeda. Ispitanici su bili u dobi od 5;5 do 7;0 (godine; mjeseci). Statističkom analizom ustanovljeno je da su djeca koja ne mucaju bila uspješnija na zadacima analize riječi od djece koja mucaju. Na zadacima izdvajanja inicijalnog i finalnog glasa u riječi te sinteze riječi nije bilo statistički značajnih razlika među skupinama ispitanika.

Ključne riječi

mucanje; fonološka svjesnost; djeca predškolske dobi

Hrčak ID:

22103

URI

https://hrcak.srce.hr/22103

Datum izdavanja:

19.3.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.360 *