Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.22598/zefzg.2020.1.45

Poduzetničke sklonosti srednjoškolaca - uloga spola, dobi, vrste škole i poduzetničkih uzora u obitelji

Maja Klindžić orcid id orcid.org/0000-0001-7199-9542 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Rebeka Danijela Vlahov Golomejić orcid id orcid.org/0000-0001-9301-4636 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Dora Cenčić orcid id orcid.org/0000-0001-7180-491X ; Podravka d.d.


Puni tekst: hrvatski pdf 177 Kb

str. 45-58

preuzimanja: 825

citiraj


Sažetak

Uloga poduzetništva u razvoju suvremenih ekonomija odavno je prepoznata kao ključna za osiguravanje međunarodne konkurentnosti, tehnološkog napretka te generiranja radnih mjesta, što postaje još izraženije u razdobljima nakon kriza i recesija. Poduzetništvu, stoga, treba osigurati primjerenu pozornost u sustavu obrazovanja. Naime, kako mladi ljudi predstavljaju inovativnu i dinamičnu skupinu otvorenu prema novim društvenim i tehnološkim pokretima, obrazovanje za poduzetništvo treba biti dostupno već na sekundarnoj obrazovnoj razini jer je tijekom tog razdoblja još uvijek moguće usmjeravati izbor buduće karijere učenika. U ovom radu su ispitani stavovi o poduzetničkoj profesiji, poduzetničke namjere te percepcija doprinosa srednjih škola razvoju poduzetničkih znanja i ideja na uzorku 99 učenika u dvije srednje škole u Gradu Zagrebu. Osim što se pokazuje da srednjoškolski kurikulum i nastavne metode ne potiču učenike na razmišljanje o poduzetničkoj profesiji, istraživanje je ukazalo i na statistički značajne razlike u stavovima i percepcijama učenika o poduzetništvu s obzirom na spol i postojanje poduzetničkih uzora u obitelji.

Ključne riječi

poduzetništvo; srednjoškolci; obrazovanje za poduzetništvo; poduzetničke sklonosti; poduzetnička ideja

Hrčak ID:

239681

URI

https://hrcak.srce.hr/239681

Datum izdavanja:

24.6.2020.

Posjeta: 1.909 *