Filozofska istraživanja, Vol. 40 No. 3, 2020.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.21464/fi40306
Apstraktni film – izlagačko-doživljajna obilježja
Vanja Obad
orcid.org/0000-0002-8783-1477
; Naugarder Straße 37, DE–10409 Berlin
Sažetak
U članku se razmatra specifična svrha postupaka i doživljaja koje nastoje generirati različite eksperimentalističko-filmske struje apstraktnog filma. Namjera je prikazati na koji način apstraktni film zaokuplja našu pažnju te pokazati kako on upravo i računa na tip raspoloženja u situacijama odmaka od nužde snalaženja (kauzalne logike), na prepuštanje percepciji neobičnih vizualno-zvukovnih nadražaja koji potiču drugačija emotivna i asocijativna polja. Analizirat će se izlagački elementi različitih struja apstraktnog filma, oslanjajući se prvenstveno na klasične primjere apstraktnog filma i animacije (braća Whitney, McLaren, Richter i Eggeling i dr.).
Ključne riječi
apstraktni film; apstraktna animacija; eksperimentalni film; avangardni film; apstraktna umjetnost; vizualna glazba; sinestezija; minimalizam; kognitivna teorija filma; doživljaj
Hrčak ID:
245116
URI
Datum izdavanja:
21.10.2020.
Posjeta: 3.112 *