Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31192/np.18.3.5

Odnos nekih demografskih i razrednih karakteristika te školske klime i socijalne podrške prema stresu učitelja

Maja Brust Nemet orcid id orcid.org/0000-0002-6936-3024 ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Hrvatska
Tena Velki orcid id orcid.org/0000-0002-9529-8959 ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 139 Kb

str. 501-514

preuzimanja: 870

citiraj


Sažetak

Stres učitelja sveprisutan je u školama, a učiteljeve demografske i razredne karakteristike te školska klima i socijalna podrška važni su za percepciju razine stresa. Cilj istraživanja bio je provjera povezanosti razine stresa s demografskim karakteristikama i karakteristikama razreda te sa školskom klimom i socijalnom podrškom kod 311 hrvatskih učitelja razredne nastave. Učitelji su ispunili Skalu za mjerenje izvora nastavničkog stresa, Skalu socijalnih zaliha i Upitnik školske klime te su dali demografske podatke i podatke o razrednom odjelu i školi u kojoj rade. Rezultati su pokazali da demografske karakteristike nisu značajne u odnosu na razinu stresa, ali se od razrednih karakteristika broj učenika u razrednom odjelu pokazao značajnim za doživljaj stresa. Utvrdilo se i da učitelji koji doživljavaju višu razinu ukupnog stresa i višu razinu stresa uzrokovanog radnim opterećenjem i potrebom za profesionalnim priznanjem doživljavaju školsku klimu negativnijom te je viša razina stresa povezana i sa slabijom socijalnom podrškom.

Ključne riječi

socijalna podrška; stres; škola; školska klima; učitelji

Hrčak ID:

246450

URI

https://hrcak.srce.hr/246450

Datum izdavanja:

23.11.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.411 *