Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Razvitak duhovnosti predavača sustava naprednog treninga na tehničkom sveučilištu

Svetlana A. Bezklubaya orcid id orcid.org/0000-0001-5713-9044 ; Nacionalno istraživačko sveučilište, Institut za inženjerstvo, ekonomiju i humanističke znanosti Moskovskoga zrakoplovnog instituta, Odsjek za filozofiju, Moskva, Rusija


Puni tekst: engleski pdf 138 Kb

str. 517-529

preuzimanja: 544

citiraj


Sažetak

Problem koji se razmatra u članku važan je za postindustrijsko društvo koje želi osigurati odgoj profesionalno mjerodavnih i izrazito duhovnih tehničkih stručnjaka (specijalista). Proces humanitarizacije programa naprednog treninga teži porastu duhovnosti fakultetskog osoblja u odgojnoj okolini (okružju, sredini) nekoga tehničkog sveučilišta. Razvitkom odgojiteljeve duhovnosti, u odgoju se prevladava tehničko otuđenje u odnosu na moral. Cilj proučavanja: odrediti način razvitka duhovnosti odgojitelja u sustavu naprednog treninga. Metoda istraživanja: kulturozofijska, koja nam omogućuje pogled na duhovnost kao razvitak osjećaja za tu najvišu kulturnu vrijednost. Budući da je riječ o tehničkom sveučilištu, teorijski dio proučavanja uzima u obzir: multidimenzionalno poimanje duhovnosti; humanizaciju kao srž očitovanja »ljudskog duha« u odgoju, te humanitarizaciju kao put njegova iskazivanja; humanitarizaciju kao čimbenik u razvitku duhovnosti i strategiji pri oblikovanju i u razumijevanju značenja morala u inženjerskoj profesiji; humanitarnu okolinu (okružje) kao temelj duhovnog odgoja, morala i kulturnih osobnih svojstava; dijalog kao imperativ u razvitku duhovnosti. Praktičan dio rada opisuje rezultate autorova uvođenja novog programa s humanitarnom komponentom u Centru za napredne studije znanstvenih i pedagoških radnika Moskovskoga zrakoplovnog instituta (Nacionalnog istraživačkog sveučilišta): humanizacija i humanitarizacija stvaraju visoko duhovno okružje; tehnokratska ograničenost inženjerskog obrazovanja prevladava se interdisciplinarnošću; uočeno je povezivanje svih podsustava duhovnoga u društvu. Poteškoća u realizaciji programa bila je razlika u načinima mišljenja (tehničkog naprama humanitarnom) i u psihologiji nenaviknutoj na primanje informacije. Prevladavanje te spoznajne antinomije vodi dijalogu i razvija duh.

Ključne riječi

duhovnost; humanitarna okolina; humanizacija i humanitarizacija odgoja; interdisciplinarnost; kreativna narav odgoja; sustav naprednog treninga; tehnokratizam

Hrčak ID:

246451

URI

https://hrcak.srce.hr/246451

Datum izdavanja:

23.11.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.726 *