Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31192/np.18.3.7
Likovno-umjetnička djela u nastavi vjeronauka
Dubravka Kuščević
orcid.org/0000-0002-4572-9933
; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Split, Hrvatska
Marija Brajčić
orcid.org/0000-0002-2440-7724
; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Split, Hrvatska
Sažetak
Umjetnički sadržaji u nastavi razvijaju estetske vrijednosti učenika te utječu na njihov doživljaj svijeta. Povezivanje odgojno-obrazovnih, vjeronaučnih i likovnumjetničkih sadržaja zahtijeva cjelovit, integrirani pristup. Korelacija je suvremen pristup nastavi, što podrazumijeva interdisciplinaran i multidisciplinaran koncept u povezivanju nastavnih sadržaja. Suvremeni kurikulum vjeronauka prepoznaje važnost korelacije u nastavi. Uključivanje likovno-umjetničkih djela u nastavu vjeronauka može doprinijeti cjelovitom razvoju učenika te može omogućiti bolje uključivanje učenika u shvaćanje i doživljavanje vjerskih sadržaja. U ovom istraživanju provedenom na 199 učenika osnovnih i srednjih škola željeli smo ispitati percepciju učenika o likovnom djelu u vjeronaučnoj nastavi. Rezultati su pokazali da učenici ponekad na nastavi promatraju umjetnička djela, a stariji učenici više od mlađih vole promatrati umjetnička djela. Likovno-umjetnička djela u nastavi vjeronauka pozitivno utječu na lakše usvajanje vjeronaučnih sadržaja, te na kreativnost i aktivnost učenika na satu. Likovno djelo u vjeronaučnoj nastavi također pozitivno utječe na korelaciju s hrvatskim jezikom i poviješću, što bolje uočavaju stariji učenici. Oni također bolje uočavaju da im promatranje umjetničkih djela pomaže u razumijevanju okoline u kontekstu vjere.
Ključne riječi
likovno-umjetnička djela; korelacija; učenici; vjeronauk
Hrčak ID:
246452
URI
Datum izdavanja:
23.11.2020.
Posjeta: 2.177 *