Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31192/np.18.3.7

Likovno-umjetnička djela u nastavi vjeronauka

Dubravka Kuščević orcid id orcid.org/0000-0002-4572-9933 ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Split, Hrvatska
Marija Brajčić orcid id orcid.org/0000-0002-2440-7724 ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 199 Kb

str. 531-545

preuzimanja: 818

citiraj


Sažetak

Umjetnički sadržaji u nastavi razvijaju estetske vrijednosti učenika te utječu na njihov doživljaj svijeta. Povezivanje odgojno-obrazovnih, vjeronaučnih i likovnumjetničkih sadržaja zahtijeva cjelovit, integrirani pristup. Korelacija je suvremen pristup nastavi, što podrazumijeva interdisciplinaran i multidisciplinaran koncept u povezivanju nastavnih sadržaja. Suvremeni kurikulum vjeronauka prepoznaje važnost korelacije u nastavi. Uključivanje likovno-umjetničkih djela u nastavu vjeronauka može doprinijeti cjelovitom razvoju učenika te može omogućiti bolje uključivanje učenika u shvaćanje i doživljavanje vjerskih sadržaja. U ovom istraživanju provedenom na 199 učenika osnovnih i srednjih škola željeli smo ispitati percepciju učenika o likovnom djelu u vjeronaučnoj nastavi. Rezultati su pokazali da učenici ponekad na nastavi promatraju umjetnička djela, a stariji učenici više od mlađih vole promatrati umjetnička djela. Likovno-umjetnička djela u nastavi vjeronauka pozitivno utječu na lakše usvajanje vjeronaučnih sadržaja, te na kreativnost i aktivnost učenika na satu. Likovno djelo u vjeronaučnoj nastavi također pozitivno utječe na korelaciju s hrvatskim jezikom i poviješću, što bolje uočavaju stariji učenici. Oni također bolje uočavaju da im promatranje umjetničkih djela pomaže u razumijevanju okoline u kontekstu vjere.

Ključne riječi

likovno-umjetnička djela; korelacija; učenici; vjeronauk

Hrčak ID:

246452

URI

https://hrcak.srce.hr/246452

Datum izdavanja:

23.11.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.177 *