Skoči na glavni sadržaj

Izlaganje sa skupa

Kako javno legitimirati političke odluke: medijska komunikacija rizika na primjeru odlagališta opasnog otpada

Blanka Jergović ; Hrvatski radio, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 205 Kb

str. 64-71

preuzimanja: 737

citiraj


Sažetak

Medijska komunikacija rizika čvrsto je uronjena u transfersku paradigmu komuniciranja. Usto, ovo preliminarno istraživanje potvrdilo je zaključke studija o potrebi prihvaćanja etičkog protokola o komuniciranju rizika, kako bi javnost u demokratskom procesu pregovaranja donijela konsenzus o neprihvatljivom ili prihvatljivom riziku. Ovdje donosimo rezultate analize napisa hrvatskih novina u prvoj polovini 2004. godine o opasnom otpadu jer do kraja ove godine sve županije u Hrvatskoj trebaju donijeti odluke o lokacijama za odlagališta otpada, a usto se, sklapanjem ugovora sa Slovenijom o NE Krško, Hrvatska obvezala da će preuzeti dio odgovornosti za zbrinjavanje srednje i niskoradioaktivnog otpada. Odabir mjesta odlagališta pretvorio se u političko pitanje par exellence, i odgovornost se povremeno prebacuje na javnost. Istraživanje je pokazalo da mediji (koji su za mnoge građane jedini izvor informacija o riziku koji to donosi) o tome ne izvještavaju tako da mogu ponuditi informaciju koja bi pripremila javnost za donošenje odluka o tom pitanju.

Ključne riječi

novine; rizik; odlučivanje; medijska komunikacija

Hrčak ID:

22807

URI

https://hrcak.srce.hr/22807

Datum izdavanja:

11.1.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.924 *