Izlaganje sa skupa
Kako javno legitimirati političke odluke: medijska komunikacija rizika na primjeru odlagališta opasnog otpada
Blanka Jergović
; Hrvatski radio, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Medijska komunikacija rizika čvrsto je uronjena u transfersku paradigmu komuniciranja. Usto, ovo preliminarno istraživanje potvrdilo je zaključke studija o potrebi prihvaćanja etičkog protokola o komuniciranju rizika, kako bi javnost u demokratskom procesu pregovaranja donijela konsenzus o neprihvatljivom ili prihvatljivom riziku. Ovdje donosimo rezultate analize napisa hrvatskih novina u prvoj polovini 2004. godine o opasnom otpadu jer do kraja ove godine sve županije u Hrvatskoj trebaju donijeti odluke o lokacijama za odlagališta otpada, a usto se, sklapanjem ugovora sa Slovenijom o NE Krško, Hrvatska obvezala da će preuzeti dio odgovornosti za zbrinjavanje srednje i niskoradioaktivnog otpada. Odabir mjesta odlagališta pretvorio se u političko pitanje par exellence, i odgovornost se povremeno prebacuje na javnost. Istraživanje je pokazalo da mediji (koji su za mnoge građane jedini izvor informacija o riziku koji to donosi) o tome ne izvještavaju tako da mogu ponuditi informaciju koja bi pripremila javnost za donošenje odluka o tom pitanju.
Ključne riječi
novine; rizik; odlučivanje; medijska komunikacija
Hrčak ID:
22807
URI
Datum izdavanja:
11.1.2005.
Posjeta: 1.924 *