Izvorni znanstveni članak
Provedba STEM nastave u ranoj dobi i mišljenja svih dionika: primjer Turske
Remziye Ceylan Ceylan
; Department of basic education Faculty of Education Yıldız Technical University Yıldız Teknik Üniversitesi, Davutpaşa Kampüsü, Eğitim Fakültesi, A-308, Esenler, İstanbul, Turkey
Beyza Akçay Malçok
orcid.org/0000-0001-9576-3219
; Department of basic education Faculty of Education Yıldız Technical University Yıldız Teknik Üniversitesi, Davutpaşa Kampüsü, Eğitim Fakültesi, A-308, Esenler, İstanbul, Turkey
Sažetak
Cilj ovoga rada bio je promatrati i ispitati provedbu STEM nastave u ranoj dobi
i saznati mišljenja nastavnika, roditelja i školskoga rukovodstva o tome. Metoda
korištena u istraživanju je analiza slučaja, koja je jedna od kvalitativnih metoda
istraživanja. Podatci su prikupljeni pomoću Protokola promatranja nastave i
polustrukturiranih intervjua s roditeljima, nastavnicima i zamjenicama ravnatelja.
Istraživanje je provedeno u Turskoj, u predškolskoj obrazovnoj ustanovi u sklopu
državnoga sveučilišta u Istambulu. U istraživanju je sudjelovalo 15 djece, dva
nastavnika, dvije zamjenice ravnatelja i petero roditelja. Podatci su opisani pomoću
metode analize sadržaja. Tijekom provedbe STEM nastave, pomoću Protokola
promatranja nastave promatrano je 39 od ukupno 48 indikatora. Zaključeno je da
provedena STEM nastava sadrži potrebne odrednice STEM područja te da se STEM
nastava može na odgovarajući način provoditi i u nastavi u ranoj životnoj dobi.
Pomoću rezultata dobivenih putem intervjua zaključeno je da roditelji nisu imali
potrebne informacije o STEM nastavi jer im nije bilo pruženo dovoljno informacija.
Nastavnici i zamjenice ravnatelja bili su zadovoljni takvom nastavom te su kod djece
primijetili pozitivne promjene kao rezultat provedbe STEM nastave.
Ključne riječi
inženjerstvo; matematika; STEM; rana dob; tehnologija; znanost
Hrčak ID:
247859
URI
Datum izdavanja:
30.9.2020.
Posjeta: 2.023 *