Izvorni znanstveni članak
Izrada Skale percipiranih samoregulacijskih vještina za učenike četvrtoga razreda osnovne škole
Pinar Cavas
; Faculty of Education Ege University Gençlik Caddesi No:12 35040 Bornova-İZMİR, Turkey
Belgin Arslan-Cansever
orcid.org/0000-0002-0720-8096
; Faculty of Education Ege University Gençlik Caddesi No:12 35040 Bornova-İZMİR, Turkey
Gülsen Ünver
; Faculty of Education Ege University Gençlik Caddesi No:12 35040 Bornova-İZMİR, Turkey
Sažetak
U ovom radu prikazuje se postupak izrade Skale percipiranih samoregulacijskih
vještina za učenike četvrtoga razreda osnovne škole. Probna verzija skale Likertova
tipa od četiri stupnja sastoji se od 34 tvrdnje, a stupnjevi su sljedeći: 1 – nikada, 2 –
ponekad, 3 – često i 4 – uvijek. Skala je testirana na 585 učenika četvrtoga razreda
u šest osnovnih škola. Izračunato je da je ukupna varijanca koju kao rezultat
eksploratorne faktorske analize objašnjavaju tri faktora 39,61 %. Skala se sastoji od
26 tvrdnji – 12 tvrdnji s vrijednošću faktorskoga opterećenja između 0,32 i 0,74 u
prvoj dimenziji; 4 tvrdnje s vrijednošću faktorskoga opterećenja između 0,51 i 0,67
u drugoj dimenziji te 10 tvrdnji s vrijednošću faktorskoga opterećenja između 0,32 i
0,56 u trećoj dimenziji. Dimenzije su bile sljedeće: prva dimenzija „planiranje procesa
učenja”, druga je „provedba plana učenja”, a treća je nazvana „fokusiranje na cilj i
zadatak učenja”. Provedeno je ispitivanje valjanosti za 529 učenika četvrtoga razreda
iz 11 osnovnih škola. Indeks prikladnosti koji je izračunat kao rezultat konfirmatorne
faktorske analize pokazuje da su tvrdnje na Skali percipiranih samoregulacijskih
vještina u dobrom ili savršenom skladu.
Ključne riječi
osnovnoškolsko obrazovanje; samoregulirano učenje; učenici osnovne škole
Hrčak ID:
247860
URI
Datum izdavanja:
30.9.2020.
Posjeta: 1.614 *