Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Primjena art-ekspresivnih tehnika kod djece s kroničnim oboljenjem u području edukacijske rehabilitacije

Jasna Kudek Mirošević orcid id orcid.org/0000-0001-7582-0087 ; Department of Education Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 297 Kb

str. 69-93

preuzimanja: 342

citiraj


Sažetak

Tijekom posljednja dva desetljeća u području primijenjenih edukacijskorehabilitacijskih
znanosti počinje se intenzivnije razvijati integrativni pristup koji
uključuje art-ekspresivne metode i tehnike za poticanje svijesti i socioemocionalnoga
razvoja. U okviru kroničnih oboljenja u dječjoj dobi, područje psihosocijalne
onkologije predstavlja posebnu važnost u širenju profesionalnih kompetencija i
razvoja interdisciplinarne komunikacije. Iskustva pedijatrijske onkologije govore
da je vrlo stresno i traumatično iskustvo za dijete kada se mora suočiti s bolešću i
razumjeti stanje u kojem se nalazi. Stoga je cilj rada ukazati na važnost utjecaja
art-ekspresivnih tehnika kroz primjenu različitih medija kao integrativnog pristupa.
U radu se želi istaknuti važnost art-ekspresivnih tehnika provođenih na odjelu za
onkologiju i hematologiju Klinike za dječje bolesti u Zagrebu kod djece oboljele
od maligne bolesti, u suočavanju s fizičkim i emocionalnim stresom tijekom
hospitalizacije. Istaknuta je važnost psihosocijalne podrške kroz primjenu dječje
priče, crteža i slika koje mogu pogodovati djetetovim emocionalnim stanjima.
Rezultati praćenja primijenjenih tehnika ukazali su na pozitivan učinak kad je
kod djeteta prisutna bol i egzistencijalna napetost.

Ključne riječi

integrativni pristup; maligna oboljenja u dječjoj dobi; psihosocijalna podrška; suportivno-terapijske tehnike

Hrčak ID:

247848

URI

https://hrcak.srce.hr/247848

Datum izdavanja:

21.9.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.090 *