Izvorni znanstveni članak
Primjena art-ekspresivnih tehnika kod djece s kroničnim oboljenjem u području edukacijske rehabilitacije
Jasna Kudek Mirošević
orcid.org/0000-0001-7582-0087
; Department of Education Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, Zagreb, Croatia
Sažetak
Tijekom posljednja dva desetljeća u području primijenjenih edukacijskorehabilitacijskih
znanosti počinje se intenzivnije razvijati integrativni pristup koji
uključuje art-ekspresivne metode i tehnike za poticanje svijesti i socioemocionalnoga
razvoja. U okviru kroničnih oboljenja u dječjoj dobi, područje psihosocijalne
onkologije predstavlja posebnu važnost u širenju profesionalnih kompetencija i
razvoja interdisciplinarne komunikacije. Iskustva pedijatrijske onkologije govore
da je vrlo stresno i traumatično iskustvo za dijete kada se mora suočiti s bolešću i
razumjeti stanje u kojem se nalazi. Stoga je cilj rada ukazati na važnost utjecaja
art-ekspresivnih tehnika kroz primjenu različitih medija kao integrativnog pristupa.
U radu se želi istaknuti važnost art-ekspresivnih tehnika provođenih na odjelu za
onkologiju i hematologiju Klinike za dječje bolesti u Zagrebu kod djece oboljele
od maligne bolesti, u suočavanju s fizičkim i emocionalnim stresom tijekom
hospitalizacije. Istaknuta je važnost psihosocijalne podrške kroz primjenu dječje
priče, crteža i slika koje mogu pogodovati djetetovim emocionalnim stanjima.
Rezultati praćenja primijenjenih tehnika ukazali su na pozitivan učinak kad je
kod djeteta prisutna bol i egzistencijalna napetost.
Ključne riječi
integrativni pristup; maligna oboljenja u dječjoj dobi; psihosocijalna podrška; suportivno-terapijske tehnike
Hrčak ID:
247848
URI
Datum izdavanja:
21.9.2020.
Posjeta: 1.090 *