Izvorni znanstveni članak
Stvaranje i izvođenje suvremene glazbe kao metoda učenja glazbenim jezikom
Barbara Sicherl - Kafol
; Department of Primary Teacher Education Faculty of Education University of Ljubljana
Olga Denac
; Department of Preschool Education Faculty of Education University of Maribor
Sažetak
U članku se analiziraju rezultati studije slučaja o radionici za suvremenu glazbu
koja predstavlja izvrstan primjer suradnje obrazovnih i kulturnih institucija.
Cilj radionice bio je potaknuti kreativnu uporabu suvremenog glazbenog jezika
u povezivanju razvoja doživotne kompetentnosti kulturne svijesti i izražavanja.
Rezultati intervjua sa 17 sudionika radionice ukazuju na složenost pojave različitih
pokazatelja koji na razini osobnih i društvenih kompetencija određuju prirodu
glazbenog izražavanja kroz suvremenu glazbu i posredno utječu na razvoj
kompetencija u kulturnoj svijesti i izražavanju. Stvaranje i izvođenje suvremene
glazbe potaknulo je samospoznaju sudionika, istraživanje parametara glazbenog
jezika, izražavanje osjećaja, interakciju s drugima, toleranciju, zajedničko rješavanje
problema, razmjenu iskustava, stavova i mišljenja, razmišljanja o vlastitom radu
i ocjenjivanju. Kreativnim procesom sudionici su izrazili motivaciju i osjetljivost
za suvremenu glazbu i razvili svoje glazbene sposobnosti te osjećaj zajedništva i
vlastita identiteta. U tom okviru rezultati potvrđuju važnost kreativnog izražavanja
iskustva, ideja i emocija suvremenim glazbenim jezikom, što se može shvatiti kao
važan korak u razvoju doživotne kompetentnosti kulturne svijesti i izražavanja.
Identificirani izazovi uključuju nedostatak glazbenih iskustava učenika za
suvremenu glazbu na svim razinama obrazovanja, slabi prioritet koji se daje
suvremenoj glazbi u školama, kao i nedostatak stručnog znanja nastavnika u tom
području. Studija ističe potrebu za više iskustva u suvremenom glazbenom jeziku
u općim i glazbenim stručnim školama.
Ključne riječi
Hrčak ID:
247849
URI
Datum izdavanja:
21.9.2020.
Posjeta: 1.146 *