Izvorni znanstveni članak
Metodički model poučavanja pjesama po sluhu i učinci njegova utjecaja na razvoj učeničkih glasovnih sposobnosti
Biljana Jeremić
orcid.org/0000-0002-7893-5637
; Department of Methodology of Music and Art Culture and Physical Education Faculty of Education in Sombor University of Novi Sad Podgorička 4, 25000 Sombor, Serbia
Emilija Stanković
; Department of Music Academy of Arts University of Novi Sad Djure Jaksica 7, 21000 Novi Sad, Serbia
Sažetak
Svrha je ovoga rada provjeriti istraživani fenomen (primjena modela vježbi
vokalnog zagrijavanja, kao i osmišljen i planski metodički pristup učenju pjesme
po sluhu) eksperimentom s paralelnim skupinama. Predmet je ovog istraživanja
utvrditi je li moguće utjecati na kvalitetu pjevanja i razvijati glasovne sposobnosti
učenika mlađeg uzrasta planiranim i usmjerenim metodičkim pristupom za
učenje pjesama po sluhu. Kako bi se provjerili učinci provedbe metodičkog modela,
korišten je SPVS instrument (Skala provjere vokalnih sposobnosti, Jeremić, 2011:
281), subtest I, II, III, IV i V (ekvivalentni oblik početnog i završnog testiranja).
Za usporedbu skupina po glasovnim sposobnostima korišten je opći linearni
model, a osobito multivarijacijska analiza kovarijanata s ponovljenim mjerenjima
(MANCOVA s ponovljenim mjerenjima). Uzorak ovog istraživanja činili su učenici
drugog razreda osnovnih škola u Somboru i Kikindi, u Srbiji. Testovi učinaka
unutar ispitanika pokazuju da se dvije skupine razlikuju po razini vokalnih
sposobnosti pri promatranju prosjeka dvaju mjerenja F (1) = 11.424, p = .001.
Ključne riječi
metodika; glazbeno obrazovanje; pjevanje; učenici mlađe dobi
Hrčak ID:
247843
URI
Datum izdavanja:
21.9.2020.
Posjeta: 1.354 *