Izvorni znanstveni članak
Konstruktivistička teorija učenja i logopedagogija u nastavi likovne kulture
Miroslav D. Drljača
orcid.org/0000-0002-5528-6355
; Teacher’s study programme Faculty of Philosophy University of Banja Luka Bulevar vojvode Petra Bojovića 1 A, Banja Luka, Bosnia and Herzegovina
Sažetak
Istraživanja na koja se pozivamo u ovom radu ubrajaju se u okvire kvalitativnih
empirijskih neeksperimentalnih i akcijskih istraživanja te etnografska i istraživanja
utemeljena na umjetnosti. Populaciju predstavljaju učenici viših razreda osnovne
škole te gimnazije. Uzorak predstavlja 425 učenika osnovne škole i gimnazije, a u
empirijskim istraživanjima naglasak je na kvalitativnim metodama i prikupljanju
podataka sustavnim promatranjem, intervjuima i analizom sadržaja učeničkih
radova.
Kako je nastava likovne kulture obilježena stvaralačkim procesom, ona ima
značajne odlike konstruktivizma. Takva nastava nedostatke minimalne satnice
nastoji prevladati prednostima koje nudi suradničko učenje, projektno učenje,
istraživačko učenje, akcijsko učenje te druge slične metodičke strategije. Da bi
učenik zauzeo stav i odgovornost prema vlastitom učenju on mora prepoznati
smisao u onome što uči i stvara. Zato je potrebno postojeće metodičke scenarije
za nastavu likovne kulture obogatiti korištenjem digitalnih medija koje posjeduju
učenici. Konstruktivizam i logopedagogiju u ovom radu razmatramo kao specifične
načine gledanja na učenje i likovni odgoj. Otkrića naših empirijskih istraživanja
pokazuju da se oslanjanjem na logoterapeutska načela i logopedagoške metode
nastava likovne kulture može znatno unaprijediti i učiniti zanimljivijom za
učenike.
Ključne riječi
akcijsko istraživanje; društvene mreže; izvannastavne aktivnosti; projektna nastava; umjetnički odgoj
Hrčak ID:
247853
URI
Datum izdavanja:
21.9.2020.
Posjeta: 2.666 *