Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.25234/pv/11083

ZNAČAJAN UTJECAJ OBLIKA PROIZVODA NA VRIJEDNOST PROIZVODA KAO APSOLUTNA PREPREKA ZA REGISTRACIJU ŽIGA

Tea Hasić orcid id orcid.org/0000-0001-6079-1156 ; Fakultet ekonomije i turizma “Dr. Mijo Mirković” Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Preradovićeva 1/1, 52100 Pula


Puni tekst: hrvatski pdf 249 Kb

str. 167-200

preuzimanja: 681

citiraj


Sažetak

Rad pruža sveobuhvatnu analizu pravila prema kojem kao žig nije moguće registrirati oblik ili drugo obilježje proizvoda koje značajno determinira vrijednost proizvoda. Riječ je o pravilu koje je u sustavu žigovnog prava eU-a kodificirano kao članak 4 (1) (e) (iii) Direktive (eU) 2015/2436 o usklađivanju zakonodavstava država članica o žigovima, odnosno kao članak 7 (1) (e) (iii) Uredbe (eU)
2017/1001 o žigu eU-a.
Cilj rada je trojak: a) definirati ratio legis odredbe prema kojoj kao žig nije moguće registrirati oblik ili drugo obilježje proizvoda koje značajno utječe na vrijednost proizvoda; b) ponuditi temeljitu analizu relevantne sudske prakse s područja eU-a te c) na temelju provedene analize ocijeniti treba li ovo pravilo pro futuro opstati u neizmijenjenu obliku ili bi svrsishodnije bilo ukinuti ga, odnosno izmijeniti. imajući u vidu svrhu analiziranog pravila (s jedne strane) te probleme do kojih dolazi pri njegovoj primjeni u praksi (s druge strane), u zaključku rada nude se smjernice u skladu s kojima bi navedeno pravilo trebalo tumačiti i primjenjivati u praksi.

Ključne riječi

značajna vrijednost oblika proizvoda; doktrina estetske funkcionalnosti; apsolutne prepreke za registraciju žiga; oblikovni žigovi; 3D žigovi

Hrčak ID:

250022

URI

https://hrcak.srce.hr/250022

Datum izdavanja:

31.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.618 *