Market-Tržište, Vol. 32 No. 2, 2020.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/mt/2020.32.2.169
Veza između kauzalnog atribuiranja neuspjelih mobilnih novčanih transakcija i zadovoljstva oporavkom: posrednička uloga negativnih emocija
Hamza Hussein Malombe
orcid.org/0000-0003-4724-5657
; Moshi Co-Operative University, Department of Banking and Finance
Deepjyoti Choudhury
; Assam University Silchar, Department of Business Administration
Sažetak
Svrha – Unatoč izuzetnom rastu i važnosti tehnologije mobilnog novca, javlja se zabrinutost zbog neuspjelih transakcija. Ova istraživačka studija ocjenjuje percepcije korisnika o neuspjelim transakcijama, odgovorima na njih kao i oporavku u kontekstu tržišta u razvoju. Točnije, predlaže se model za analizu izravnog učinka kauzalnog atribuiranja neuspjeha transakcija mobilnog novca korištenjem dimenzija upravljivosti i stabilnosti zadovoljstva oporavkom kao i neizravnih učinaka negativnih emocija.
Metodološki pristup – Podaci su prikupljeni putem online, strukturiranog anketnog upitnika od 344 korisnika (pretplatnika) usluge mobilnog novca koji su u posljednjih šest mjeseci doživjeli neuspjehe u transakcijama.
Rezultati i implikacije – Hipoteze istraživanja testirane su primjenom modeliranja strukturnih jednadžbi metodom parcijalnih najmanjih kvadrata (PLS-SEM), korištenjem SmartPLS 3 softvera. Istraživanje je otkrilo da obje dimenzije kauzalne atribucije, upravljivost i stabilnost, značajno utječu na negativne emocije i zadovoljstvo oporavkom. Osim toga, negativne su emocije značajno utjecale na zadovoljstvo oporavkom. Otkriveno je i da negativne emocije posreduju u odnosu između kauzalnog atribuiranja i zadovoljstva oporavkom. Pružateljima usluga savjetuje se smanjivanje sprječivih i ustaljenih propusta u transakcijama.
Ograničenja – Budući da nije postojala baza podataka o pretplatnicima usluge mobilnoga novca koji su doživjeli neuspjehe u transakcijama, provedeno je javno internetsko istraživanje s pitanjima za provjeru. Ispitanici su ispunjavali upitnik na temelju dobrovoljnog sudjelovanja pa treba biti oprezan pri generaliziranju.
Doprinos – Ovo je jedno od rijetkih istraživanja o neuspjehu usluge na tržištima u razvoju. Prvi je puta korištena teorija atribuiranja kao glavna teorija za objašnjavanje percepcije i odgovora na neuspjeh transakcija u kontekstu mobilnog novca.
Ključne riječi
stabilnost; upravljivost; negativne emocije; zadovoljstvo oporavkom; mobilni novac; gospodarstvo u razvoju;
Hrčak ID:
250253
URI
Datum izdavanja:
11.1.2021.
Posjeta: 2.190 *