Review article
https://doi.org/10.21857/mwo1vcjpvy
Ključne odrednice u planiranju i kreiranju koncepta suvremenoga trgovačkog centra
Martina Briš Alić
; Faculty of Economics in Osijek, Josip Jurj Strossmayer University in Osijek, Osijek, Croatia
Martina Harc
orcid.org/0000-0002-7207-9032
; Croatian Academy of Sciences and Arts, The Institute for Scientific and Artistic Work in Osijek, Osijek, Croatia
Sanja Romić
; Properta d.o.o., Osijek, Croatia
Abstract
Trgovački centri kao suvremene potrošačke strukture posljedica su današnjega potrošačkog načina života i neizostavan su dio svakodnevice. U ovome su radu predstavljene ključne odrednice nužne pri planiranju i kreiranju suvremenoga uspješnoga trgovačkog centra. Definirano je pet ključnih odrednica: istraživanje tržišta potencijalnih kupaca, lokacija i pristupačnost, konkurencija, veličina i dizajn centra te sastav zakupnika. Prikazuje se i međusobna korelacija ključnih čimbenika te je zaključeno da isključivo ispunjenje svih navedenih čimbenika rezultira uspješnim i profitabilnim projektom, što je dokazano analizom slučaja trgovačkoga centra Portanova u Osijeku. Podaci su prikupljeni iz primarnih i sekundarnih izvora. Primarni podaci prikupljeni su metodom promatranja i provedbom anketnoga istraživanja, a kao izvor sekundarnih podataka korištena su prethodna istraživanja te podaci trgovačkih centara.
Keywords
lokacija; maloprodaja; konkurencija; sastav zakupnika; trgovački centar
Hrčak ID:
250758
URI
Publication date:
15.11.2020.
Visits: 1.775 *