Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v22i0.3909
Institucionalna pedagoška intervencija u ranim godinama života na putu cjeloživotnog učenja
Nataša Cvijanović
; Department of Preschool Education Faculty of Education Univerzitet u Istočnom Sarajevu Semberskih ratara bb, 76300 Bijeljina, Republic of Srpska, Bosnia and Herzegovina
Danica Mojić
; JU Children’s Kindergarten “Čika Jova Zmaj” Svetosavska 35/A Foča, Bijeljina, Republic of Srpska, Bosnia and Herzegovina
Sažetak
Istraživanje predstavljeno u ovom radu fokusira se na uspostavljanje odnosa
između institucionalnih pedagoških intervencija u ranim godinama života, poput
predškolskoga programa i ranoga učenja djece.
Ovaj odnos promatran je kroz uspostavljene ishode koji definiraju promjene djeteta
u svim aspektima razvoja: fizičkom, socioemocionalnom i kognitivnom aspektu te
razvoju govora, komunikacije i kreativnosti.
Cilj istraživanja bio je ispitati vezu između uključenosti u predškolski kurikul i
poboljšanja određenih razvojnih aspekata djece kao indikatora ranoga učenja,
prilikom promatranja predškolskoga obrazovanja i obrazovanja kao temeljnoga
procesa za razvoj kompetencije cjeloživotnoga učenja.
Evaluacija aspekata dječjega razvoja provedena je upotrebom Skale za utvrđivanje
razvojnih aspekata djece, a provodili su je učitelji koji su procjenjivali djecu na
početku prvog razreda, također bilježeći podatke o pohađanju predškolskih
institucija.
U istraživanje je bilo uključeno 1439 djece iz 18 škola, što predstavlja oko 14 %
ukupne populacije djece koja pohađaju prvi razred u Republici Srpskoj, jednom
od entiteta u Bosni i Hercegovini.
Rezultati istraživanja odnosa uključivanja djece u predškolski kurikul i njihovih
razvojnih aspekata pokazuju da djeca koja su pohađala vrtić imaju izraženije
razvojne aspekte, što se također odražava na razvijenije sposobnosti cjeloživotnoga
učenja.
Ključne riječi
aspekti dječjega razvoja; cjeloživotno učenje; predškolski kurikul
Hrčak ID:
251255
URI
Datum izdavanja:
22.12.2020.
Posjeta: 1.530 *