Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v22i0.3911
Doprinos djetetovih samoorganiziranih glazbenih aktivnosti cjeloživotnom učenju odgojitelja
Vendi Lizačić
; Dječji vrtić Tratinčica Svetog Mateja 131, 10 000 Zagreb
Blaženka Bačlija Sušić
orcid.org/0000-0002-0984-765X
; Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, 10000 Zagreb, Croatia
Sažetak
U radu se želi ukazati na značaj djetetova aktivnoga, istraživačkog načina usvajanja
glazbenih vještina i znanja u autentičnim procesima izvođenja, stvaranja i slušanja
glazbe kao oblika konstruktivističke paradigme u okviru glazbenoga obrazovanja
(Webster, 2011; Wiggins, 2016). Uz adekvatnu podršku i poticaj odgojitelja u odgojnoobrazovnom
procesu, takve aktivnosti mogu prerasti u djetetove samoorganizirane
glazbene aktivnosti. Tijekom provedenoga akcijskog istraživanja (AI) poticane su,
praćene i dokumentirane djetetove glazbene aktivnosti koje su uz primjerenu podršku
(„scaffolding“) i poticaj odgojitelja, prerasle u samoorganizirane glazbeno-stvaralačke
aktivnosti djece. Zaključeno je da poticajno prostorno-materijalno okruženje, aktivno
sudjelovanje djece u kreiranju i organiziranju glazbenih aktivnosti te adekvatno i
nenametljivo poticanje i podrška odgojitelja, mogu utjecati na povećanje učestalosti
samoorganiziranih glazbeno-stvaralačkih aktivnosti djece u odgojno-obrazovnom
procesu. Putem AI, odgojitelj obogaćuje i razvija svoje kompetencije koje su potrebne
za provođenje kvalitetnih i za djecu i njihov razvoj značajnih glazbeno-stvaralačkih
aktivnosti. Djetetova spontanost i kreativnost te neposredni doživljaj pri glazbenostvaralačkim
aktivnostima, predstavljaju oblik cjeloživotnoga profesionalnog razvoja
i učenja odgojitelja koji, zahvaljujući djetetu, ponovno otkriva i pobuđuje svoj često
zatomljeni kreativni potencijal.
Ključne riječi
akcijsko istraživanje; cjeloživotno učenje odgojitelja; djeca predškolske dobi; samoorganizirane glazbeno-stvaralačke aktivnosti
Hrčak ID:
251257
URI
Datum izdavanja:
22.12.2020.
Posjeta: 2.031 *