Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32728/mo.15.1.2020.02
STUDENTSKI RADIO U HRVATSKOJ – STUDIJA SLUČAJA EMISIJE MALO KULTURE, MALO TURIZMA
Tijana Vukić
orcid.org/0000-0001-5334-7102
; Fakultet za interdisciplinarne, talijanske i kulturološke studije Sveučilište Jurja Dobrile u Puli Republika Hrvatska
Anita Šulentić
orcid.org/0000-0003-2331-4937
; Poslijediplomski doktorski studij Mediji i komunikacija Sveučilište Sjever Varaždin Republika Hrvatska
Sažetak
Svrha ovog empirijskog rada je pokrenuti znanstvenu raspravu o studentskom radiju u Hrvatskoj, a središnji cilj utvrditi je li, na primjeru studije slučaja studentske radijske emisije Malo kulture, malo turizma, radijska redakcija adekvatna metoda učenja radijskog novinarstva u okviru izvannastavne aktivnosti za studente koji se ne obrazuju za novinare. Pri tome su korištene metodološka triangulacija, triangulacija podataka te teorijska i interdisciplinarna triangulacija. Pošlo se od teorijskog stajališta da je primarna misija studentskog radija obrazovna gdje je on definiran kao medij zajednice, a studentske su aktivnosti analizirane u okviru interpretativno-konstruktivističke pedagoške paradigme i medijskog obrazovanja. Podaci su prikupljeni različitim kvalitativnim znanstvenim metodama (sudioničko promatranje, intervjuiranje i analiziranje) iz različitih primarnih i sekundarnih izvora (mentori, studenti, medijski sadržaj i sadržaj znanstvenih radova). Utvrđeno je da kultura studentskog radija u Hrvatskoj nije bogata te da, i za studente drugih profila, rad u radijskoj redakciji može rezultirati višestrukim obrazovnim ishodima, stjecanjem radijskih, medijskih i cjeloživotnih kompetencija te kvalitetnim medijskim sadržajima važnim za akademsku i lokalnu zajednicu zbog čega je važno nastaviti istraživati i unapređivati studentski radio u Hrvatskoj.
Ključne riječi
izvannastavna aktivnost, metode učenja, obrazovanje za radio, studentski radio, studija slučaja.
Hrčak ID:
251956
URI
Datum izdavanja:
9.2.2021.
Posjeta: 1.821 *